Tänkte kolla runt lite här på forumet vad ni som byggt med Myresjöhus tycker. Det som tilltalar mig med Myresjöhus är deras koncept med totalentreprenad och nollfels-vision. Vidare har det varit snabbt och enkelt att få kontakt med dem (möten, offerter osv). Känns tryggt helt enkelt! Vad tycker ni som valt ett Myresjöhus? Hur har arbetet flutit på? Har kalkyler hållits? Känner ni att ni valt rätt leverantör? Vi kommer att bygga i Östergötland. Tacksam för all info jag kan få!!
 
Inte byggt i Östergötland men väl i skåne...
Har fungerat klockrent från början till slut (om en vecka), inga kalkyler som spruckit och snabba besked har det varit på resans gång. Byggkvalitén har varit mkt hög och våra hantverkares flexiblitet stooor. (annars kan ju de bästa hus fördärvas av kassa byggare)

På det hela taget känns det som ett solitt och bra bygge med tydlig inriktning på hög kvalitét o finish.
Så se till att du får en bra byggledare (viktigt!!) och duktiga yrkesmän så blir du nog nöjd.


Mvh
Sofia
 
Vi bygger m Myresjöhus i Värmland, dvs själva bygget har inte kommit i gång än, men huset är nu beställd för 2 veckor sedan och kommer senare i höst. Våran säljare har visat interess och svarat på våra frågor. Har i bland gått lite trögt, men vet han har haft mycket att göra, och det har inte varit några större problem.
Vi är nöjda så långt, frånsett att vi tycker det snabbt blir mycket extra på räkningen. Tilval är sällan billigt.

mvh hanneli
 
Kul att höra att ni är nöjda med Myresjö!! Känns bara mer och mer rätt för oss också!! Får dock hålla lite koll på extrakostnader i form av tillval- det är ju lätt att gå loss på snygga detaljer och exklusiva material...
 
Vi bygger ett Myresjöhus i Slaka, Linköping. Hittills är vi nöjda med det mesta! Vad har ni på gång?
 
Tänkte nämna hur det gick på besiktningen förresten...  :)
Lite småsaker som bättra på spackling/målning på ett par ställen, en repa i ugnsluckan, ordentlig uppmärkning av golvvärmerör o byta ett fönsterbleck ute.
MH fixar allt inom 10 arbetsdagar så dé é lugnt.

Vi hade en fantastiskt bra bes.man från GARBO som minsann inte la några fingrar emellan på besiktningen trots att han é "fixad" av MH genom vår totalentreprenad. En nog så viktig sak i sammanhanget.  :)

Kände att jag måste göra lite reklam för "vår resa" under det här året som varit och säga att allt gått över förväntan bra och oerhört smärtfritt. Man var ju lite orolig när det hela drog igång efter att ha läst vilken otur många här inne haft och har haft ögonen öppna under resans gång.
Så nu har det blivit vår tur att hjälpa alla andra här inne på allvar med våra erfarenheter och tips.


Så lycka till alla andra.  
 
Ååå det känns så bra med all positiv feed-back om Myresjöhus!! Vi har inte bestämt oss ännu men det lutar åt dem. Jag är också skrämd av alla historier man hört här på forumet och känner att totalentreprenad är vad vi ska ha! Trots att säljare säger att generalentrprenad är lika bra men billigare så tror jag inte att det är så (jo, bara om allt flyter på och går bra men det kan man ju inte lita på att det gör). Tycker att det känns bra att MH helst kör totalent. ANdra kna ju göra det, men motvilligt och är inte bra på att sälja in det. Då känns det ändå inte så tryggt och som om de vet vad de sysslar med. Återkommer när vi fattat beslut!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.