Är det ok att gjuta in koppar rör i plattan eller finns det risk för att den korroderar bort eller annars skadas på nått sätt?

Röret ska användas till golv värme givaren och hamnar högst upp mot klinkers fixet.
 
  • Haha
Huddingebo
  • Laddar…
Varför kör du inte plast som det brukar vara?
 
spocks_beard skrev:
Varför kör du inte plast som det brukar vara?
"Utrymmes brist"
Jag glömde givar rören vid gjutningen så nu måste jag fräsa spår i betongen för att få ner rören. Ju grundare spår desto mindre sannolikhet är det att jag sågar sönder golvvärmer rören. Kopparrören är 10mm mot 16 för plast rören. Rostfritt lär väl funka men jag har koppar rör liggandes hemma som jag inte behöver använda nån annanstans så då tänkte jag använda dom till detta. Om nu inte nån påstår att betongen fräter sönder kopparn eller nått sånt.

:)
 
Min röris tejpade kopparrören då gick igenom bjälklaget (betong). Han påstod att de oxiderade annars.
 
J jakim skrev:
"Utrymmes brist"
Jag glömde givar rören vid gjutningen så nu måste jag fräsa spår i betongen för att få ner rören. Ju grundare spår desto mindre sannolikhet är det att jag sågar sönder golvvärmer rören. Kopparrören är 10mm mot 16 för plast rören. Rostfritt lär väl funka men jag har koppar rör liggandes hemma som jag inte behöver använda nån annanstans så då tänkte jag använda dom till detta. Om nu inte nån påstår att betongen fräter sönder kopparn eller nått sånt.

:)
Finns ju 10 mm plaströr.
 
Christer G.V. Christer G.V. skrev:
Finns ju 10 mm plaströr.
Förhoppningsvis är TS redan klar med bygget…
 
  • Haha
Nalleman64 och 3 till
  • Laddar…
Måste vara en kandidat på årets trådlyft.. :cool:
 
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.