Har ett par svarta ringar på min glashäll som inte går att putsa bort, kan man använda ugnsrengöring eller kan det skada glaset? Vet att jag borde putsa den oftare, men men...
 
Vi har nyligen upptäckt "mirakelsvamp" (Vileda tror jag) som är helt fenomenalt för att rengöra induktionshällen. Vi har tidigare testat med mirakeltrasa utan framgång.

Vet inte om man kan använda ugnsrengöring. Med tanke på att man inte ens ska använda diskmedel (hällen kan bli permanent flammig) så är jag lite nojig äver vad man kan använda:-o
 
Jag skulle inte våga använda ugnsspray...
Har du rakbladsskrapa? Den och MP52 hällrengöring omvartannat (kan behöva upprepas) skulle jag prova med. När jag använder MP52, häller jag ut det på hällen, fuktar Torky sedan är det bara att gnugga. Torkar till sist bort det med en ren mirakeltrasa.
 
Vad har du provat att putsa med?
Jag använder Electrolux medel för glashällar och har hittills aldrig gått bet på någon typ av fläck.
 
Provade igår och det gjorde ingen skada, men inte så mycket nytta heller. Har ett par små fläckar på de vita markeringarna som är envisa, funderar på att hämta polermaskinen i garaget.
 
S
Mr Muscle Keramikrent, funkar klockrent.
 
Vi torkar av vår häll efter varje användning och så fort vi har "kokat" över så har vi tagit bort detta med en skrapa. Fläckarna vi har är lite annorlunda, de ser mer "alkaliska"/silver ut och kan tex vara mitt under en platta och väldigt små (men ack så störiga). Någon som vet vad detta är? Har bara provat ett medel som heter Vitro men ska testa Mr M eller eletrolux. Både koppar och vanliga gjutjärn/stål pannor har använts.

Tips?
 
RBK skrev:
Vi torkar av vår häll efter varje användning och så fort vi har "kokat" över så har vi tagit bort detta med en skrapa. Fläckarna vi har är lite annorlunda, de ser mer "alkaliska"/silver ut och kan tex vara mitt under en platta och väldigt små (men ack så störiga). Någon som vet vad detta är? Har bara provat ett medel som heter Vitro men ska testa Mr M eller eletrolux. Både koppar och vanliga gjutjärn/stål pannor har använts.

Tips?
Lite fria filosofiska övningar.....
Har ni stadsvatten, eller egen brunn ?
Har det dykt upp i samband med att något har kokat över ?
Något annat än vatten som har spillts på platan ?

/BoBBo
 
Hej!
Som jag skrivit tidigare så hade vi fläckar som inte gick bort ens med medel speciellt gjort för kermamikhällar. Idag ringde en glad fru som provat Mr Muscle medel för keramikhällar och hon sa att den såg ut som ny!!! Så har ni problem prova med den produkten!

Ciao!
 
steelis skrev:
Mr Muscle Keramikrent, funkar klockrent.
Jag kan bara hålla med!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.