Jag har åtta stolar med rörben och tycker inte att de plastfötter som sitter på ändarna funkar ihop med mitt parkettgolv. Jag har därför provat att limma fast vanliga självhäftande möbeltassar på plastfötterna med smältlim, men tyvärr sitter de bara fast några veckor.

På ILVA kan man köpa de fötter som finns avbildade nedan, men de kostar 54 kr för fyra stycken! Det skulle med andra ord kosta 432 kr att förse mina åtta stolar med filtfötter! Har någon någon bättre ide hur jag skall gå till väga, eller vet var man kan köpa filtfötter billigare än på ILVA?

71600674L.jpg
 
Puffar tråden då jag har samma problem :)
 
  • Gilla
IngK
  • Laddar…
Kanske...

...rundstav av lämplig dimension som man täljer till/spårar ur/slipar konisk och sticker in i stolsbenet - med ett filtbeklätt golvskydd med spik à la Clas Ohlson m.fl. i änden mot golvet?

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=226473


...eller kanske går det att spika/limma fast sådana golvskydd på de plastfötter som redan sitter där?
 
Bauhaus har rätt många typer av fötter för möbler. Kolla om de har någon som passar.
 
Hej
Har testat det mesta i denna väg och tyvärr är det så att filtfötter slits, blir hårda och repar golvet till slut... Vi har gett upp och istället satsat på en stooor matta som skyddar vårt golv. Det blev, trots att jag är emot mattor, bra. Till stolarna köpte jag utanpå sittande skydd på Silvan, de är ljusgrå för att matcha stålbenen men de hade nog fler färger och de var billiga!

/FlitigaLisa
 
7310070025302 skrev:
Kanske...

...rundstav av lämplig dimension som man täljer till/spårar ur/slipar konisk och sticker in i stolsbenet - med ett filtbeklätt golvskydd med spik à la Clas Ohlson m.fl. i änden mot golvet?

[länk]


...eller kanske går det att spika/limma fast sådana golvskydd på de plastfötter som redan sitter där?
Jag testade att spika de direkt i de befintliga plastfötterna på stolen, men det gick inget bra alls :(
 
6
thobjo skrev:
Jag har åtta stolar med rörben och tycker inte att de plastfötter som sitter på ändarna funkar ihop med mitt parkettgolv. Jag har därför provat att limma fast vanliga självhäftande möbeltassar på plastfötterna med smältlim, men tyvärr sitter de bara fast några veckor.

På ILVA kan man köpa de fötter som finns avbildade nedan, men de kostar 54 kr för fyra stycken! Det skulle med andra ord kosta 432 kr att förse mina åtta stolar med filtfötter! Har någon någon bättre ide hur jag skall gå till väga, eller vet var man kan köpa filtfötter billigare än på ILVA?

[bild]

Det finns ju "rörändskydd" på Jula för 15kr/fyra st som kanske passar dina stolsben.





http://inspirationsdesign.blogg.se
 
  • rörändskydd.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat av moderator:
KurreBurre skrev:
Jag testade att spika de direkt i de befintliga plastfötterna på stolen, men det gick inget bra alls :(
Mannen gjorde ett nytt försök o det gick bättre :)
 
thobjo skrev:
Jag har åtta stolar med rörben och tycker inte att de plastfötter som sitter på ändarna funkar ihop med mitt parkettgolv. Jag har därför provat att limma fast vanliga självhäftande möbeltassar på plastfötterna med smältlim, men tyvärr sitter de bara fast några veckor.

På ILVA kan man köpa de fötter som finns avbildade nedan, men de kostar 54 kr för fyra stycken! Det skulle med andra ord kosta 432 kr att förse mina åtta stolar med filtfötter! Har någon någon bättre ide hur jag skall gå till väga, eller vet var man kan köpa filtfötter billigare än på ILVA?

[bild]
Vad är det flr diameter på plastfötterna från Ilva. Kunde inte se på förpackningen.
Är det en viss standard på rörben till stolar måntro?
 
thobjo thobjo skrev:
Jag har åtta stolar med rörben och tycker inte att de plastfötter som sitter på ändarna funkar ihop med mitt parkettgolv. Jag har därför provat att limma fast vanliga självhäftande möbeltassar på plastfötterna med smältlim, men tyvärr sitter de bara fast några veckor.

På ILVA kan man köpa de fötter som finns avbildade nedan, men de kostar 54 kr för fyra stycken! Det skulle med andra ord kosta 432 kr att förse mina åtta stolar med filtfötter! Har någon någon bättre ide hur jag skall gå till väga, eller vet var man kan köpa filtfötter billigare än på ILVA?

[bild]
Du hade kunnat ringa o fråga på sting produkter dom tillverkar allt i dom flesta matrial som borde fungera till bordsben o annat går och nå på www.stingprodukter.se eller tele 0708257503
Dom fixar det
 
A
TS har säkert löst problemet på de 11år som passerat sen trådstarten :rofl:
 
  • Haha
Peter_Ker
  • Laddar…
Det är möjligt men kanske andra inte har
 
A
Danne868 Danne868 skrev:
Det är möjligt men kanske andra inte har
Kom igen nu,ser du inte humorn i att svara på en 11år gammal tråd,de flesta förstår nog att det inte var menat som ett påhopp!
blir du stött av det får du en jobbig tid här :)(y)
 
Ha ha jo det förstår jag men såg inte att det var ett gammalt inlägg
Då hade jag ju inte skrivet något svar
Kollade inte datum eller år på vad han skrivit.
Och då kan jag ju glömma o få lev nån stolsdämpare till honom .
Synd man inte var inne för 11 år sen o kollade
Tack för påminnelsen att kolla datum o år
Ha en bra dag
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.