Jag har funderingar på att köpa en ny maskin igen, denna gång en Miele. Vilken modell ska man ta? Gärna runt 6-7kg.

Jocke
 
1714/1715/1716 om jag inte missminner mig. Våndades mycket över tvättmaskinsval för ett halvår sen och för mig slutade det där iaf. Egenheter jag minns att jag ville ha: centrifug minst 1400, skontrumman, 6kg, resttidsvisning, rak panel då jag vill ha T&T sida vid sida med arbetsyta ovanpå (bänkskiva). 1715 blev det i mitt fall, = elon-"brand'ad" 1714. Den går nästan fånigt tyst och känns väldigt premium. Emaljen är en liten detalj men stryktålig som tusan. Enda jag saknar är senarelagd start och det saknar jag riktigt mycket men har för mig man var tvungen hoppa till 4000-serien för att få det (varför!?!?!?!?) och det var det itne värt.
 
Vi köpte W3245 i elgiganten-version. Vi valde medvetet den "gamla" modellen för enligt mig är stål alltid bättre än plast och denna pjäs väger in strax under 100kg vilket tilltalar mig. Ingenting som hoppar runt på golvet.

Hur som helst, 6 kg, 1600rpm restidsvisning, dock inte senarelagd start. Jag skulle köpa den igen...
 
Omm an vill ha resttidsvisning och fördröjd start (eg vill jag ställa att 07:00 är tvätten klar, sen när den startar får den själv räkna ut), vad är det för serie som gäller då?

/L
 
Apropå vikt, 1715 väger också strax under 100kg. Knatar ingenstans men kan sätta schvung på halva kåken, det är som om man bultat fast den. Min planerade arbetsbänk ovanpå T&T ligger bara ovanpå just nu, funkar dåligt, måste få mellanrum mellan den och maskinerna.

Loner: kolla mieles hemsida, allt finns redogjort. Har för mig största ur 3000-serien + valfri från 4000-serien ger senarelagd start. 3000-serien har väl vinklad panel, 4000-serien har liggande panel. Tror inte nämnd funkis finns att få. Vore dessutom svårt då tidsåtgång beror på sköljresultat osv, den mäter ju och grejjar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.