Richard A skrev:
Nej,
Letade på Bauhaus hemsida men kunde inte hitta något.
Denna model från Bauhaus är model Saxpys staketdelar, jag kan kolla måtten senare idag om du vill.
Gör gärna det! Det vore toppen. Sen återstår det att se hur vi bestämmer oss för att göra (skydd eller inte), men det är bra att ha så många vettiga alternativ som möjligt.
 
Vi har lågt placerad öppen spis utan något galler eller skydd. När barna var små <3 år var det enda problemet att de ville leka med (den kalla) askan... :)

Hände aldrig någon olycka, den enda brännskadan jag kom på är när minstingen skulle sträcka sig och lika vad det var i den varma långpannan, och fick ett snygg brännsår på näsan. :(

Likaledes har vi ca 80 gradigt varmvatten i handfatet, men de vet att bara tvätta händerna i kallvatten.
 
H_L skrev:
Gör gärna det! Det vore toppen. Sen återstår det att se hur vi bestämmer oss för att göra (skydd eller inte), men det är bra att ha så många vettiga alternativ som möjligt.
Här kommer lite bilder, måtten är, högt 620mm och längden på varje längd är 1270mm.
En kommentar till att inte ha skydd, olyckor planerar man inte!
 
  • IMG_1075.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Richard A skrev:
Här kommer lite bilder, måtten är, högt 620mm och längden på varje längd är 1270mm.
En kommentar till att inte ha skydd, olyckor planerar man inte!
Det där kändes som en riktigt bra lösning. Tack för bild också! Återstår att se om Bauhaus har det kvar. Vad gav du för det, får man fråga det?
 
Tyvärr kommer jag inte ihåg, det är 5 år sedan.
Jag tror någonstans runt 600-900kr, men det är bara en gissning.
Bra är att det är hakar på väggen så man kan ta bort och fälla ihop tex. på sommaren.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.