Vad ska man lämpligast använda för att laga denna procentade gjutna grund?Så att det håller.se bild.
 
  • P2230156.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Någon som har en ide?Vad ska man ha cement. murbruk .husfix eller vad?

Hjälp innan allt rasar!!!
 
Det syns inget av golvet. Du säger inte heller vad du vill ha för användning i källaren. Är cementen omålad? Bra isf. För hållfastighetens skull är jag ganska säker på att du inte behöver göra någon ting. Men om du vill ha snyggare väggar så skulle jag rekommendera att lägga på ett putslager. Köp t.ex. Serpo 135 och en stålskånska (viktigt!) och stryk på ett lager puts. Måla sedan med kalkfärg (både det och stålskånska hittade jag hos Sto) så blir det kalas!
 
Goddag

Jag var nog lite otydlig,detta är utsidan av väggen dock.Ingen sula på grunden,ligger i jorden.Tack för tispet!! jag ska undersöka produkterna som du angav.

ylven skrev:
Det syns inget av golvet. Du säger inte heller vad du vill ha för användning i källaren. Är cementen omålad? Bra isf. För hållfastighetens skull är jag ganska säker på att du inte behöver göra någon ting. Men om du vill ha snyggare väggar så skulle jag rekommendera att lägga på ett putslager. Köp t.ex. Serpo 135 och en stålskånska (viktigt!) och stryk på ett lager puts. Måla sedan med kalkfärg (både det och stålskånska hittade jag hos Sto) så blir det kalas!
 
Ja det där ser inte så farligt ut.
Det är säker inte gjutet det här årtiondet så har det hållit fram till nu så kommer det att hålla i framtiden.
För att få det lite snyggare (min smak) kan man slå på en puts precis som ylven föreslog. Då kanske du behöver sätta ett plåtbleck för att dölja kanten på putsen om det inte går att dölja med fasaden.
Man hindrar även vatten från att tränga in i sprickor i betongen som kan frysa och rosta mot armeringen. Ett väderskydd...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.