Hej

Jag håller på att tapetsera om i hallen, då en idé slog mig!
Jag har 2st valv i hallen. Hallen är 540 lång. Jag funderar på att ta bort rundningarna i valvet. Så att valvet bler högre med samma brädd hela vägen! Som ett dörrhål utan dörr!

Vad tror ni om detta? kommer det se konstigt ut eller blir det lite modernare med mer ljusinsläpp i den mörka hallen?

Mvh/Johan
 
Hemmakatten
Jag skulle absolut ta bort valven. Som du skriver kommer det att bli både modernare och ljusare.
 
jag håller med, valv känns väldigt passé idag. Bara fördelar med att ta bort dem
 
Ta bort!!! :)
 
O vad bra! Då går jag vidare på min magkänsla!!
Tag för att ni hjälpte mig på traven med mitt beslut!!
 
A
Jag håller med!
 
  • Gilla
pacyr
  • Laddar…
I vårt förra hus hade föregåeende ägare satt upp 4 valv på olika ställen i huset. Beslutet att ta bort dem fattade vi redan på första visningen av huset.
 
Jag håller också på att ta bort ett "pizzavalv" som var mellan köket och vardagsrummet. Nu när jag fått bort allt det gamla ser det inte så snyggt ut. Betongen är väldigt åtgången
Funderar på att sätta någon sorts trälist. Valvet är 2900 högt och 1800 brett. Väggarna eller kanterna i valvet är 150 breda.
Kan någon hjälpa mig med förslag.
Kristina P
 
I ett avsnitt av äntligen hemma har de visat hur man kan snygga till kanterna utan lister, mao hur man med bruk jämnar till den kantiga väggöppningen. Kika på TV4as hemsida så kanske du hittar rätt.
 
Tack ska du ha ! Det var snabbt svarat. Jag ska kolla på tv 4
Kristina
 
Japp, vi har plockat bort valv respektive glasdörrar i de två sista lägenheterna och det blev kvar sliten betong och rejäla hål i väggen. Löste sig dock med spacklande, slipande och eftermålning. Någon slags fiberduk / -väv användes som armering dessutom. Det blev iallafall mycket ljusare och känns modernare!
 
Jag tycker du ska behålla valven och komplettera med en takfläkt. Det är ju skönt på sommaren med lite omröring av luften och så kan man ju kombinera med lampor i fläkten :)

(jag hoppas ni förstår att jag .....)
 
A
Tjacko skrev:
Jag tycker du ska behålla valven och komplettera med en takfläkt. Det är ju skönt på sommaren med lite omröring av luften och så kan man ju kombinera med lampor i fläkten :)

(jag hoppas ni förstår att jag .....)
Jag tar förgivet att det är vit strukturtapet. Glöm inte att köpa "skinn"soffa, glasbord å en hemmabar :) Gardinerna är självklart mkt tyg i ballongmodell fylld med toapapper. :)

Förlåt jag kunde inte låta bli! ;)
 
G
Valv?Är väl i stort sätt bara Obs som inte vaknat upp från 70talet än.
Gör dig själv en tjänst riv ut sk.....
Mvh Gurra.......
 
  • 175801.jpg
  • th_EmoSad.gif
G
Förlåt mig käre vän,kunde inte heller låta bli.Inget ont menat,du gör naturligtvis som du själv vill.

Mvh.Gurra............
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.