Tack alla, det löste sig till slut.
El-killen som är ansvarig för att göra jobbet sa idag att han behövde göra ritningen till sig själv av den anledning att det är IHCsystem och det är svår.

Så jag kommer att få kopia på hans ritning ;D
 
En gammal tråd som jag tar upp igen eftersom det är aktuellt för oss...pratade med säljaren på eksjöhus idag o han sa, "elritning? visst! det finns fixar fram en innan leveransen av huset" Drog han en vals eller avviker eksjöhus från övriga husföretag i fråga om elritningar?
 
;)

Du bör nog kolla vad det innebär, för han måste ju isåfall höra sig för med er, vad ni vill ha för strömbrytare och vägguttag och taklampor mm.

Och det kräver ju lite eftertanke, så det är bra att sätta igång med det i god tid!

Helena med
Sverige Stugan
 
precis av den anledningen jag vill ha en ritning, jag vill ha dubbla för o möjligen kopplat till en central knut för framtiden...
 
rör sk de naturligtvis va 8)
 
;)
Glöm inte heller att rita ut var Du vill ha vägguttag på fasaden för ev infravärme eller el-grill och kanske för lite snickeriarbeten.etc.

Kanske också för några lyktor på knuten och varför inte ett framtida uttag för motorvärmare ?

Helena med
Sverige Stugan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.