Hej!

Jag har ett hus från 1926 som har en fasad med puts på det gamla träet. den börjar lossna rejält och jag ser egentligen inget skäl till att behålla puts på trä. Vad kostar det att byta ut eländet mot en träfasad, eventuellt med tilläggsisolering bakom, och var hittar man en entreprenör som gör sådant? Förslag på typ av firma eller specifika referenser mottaget tacksamt!
 
Det kostar svimma och dö + moms.

Utan att skriva ort kan ingen hjälpa dig med råd om entrepenör.
Vilken byggfirma / snickare som helst fixar detta och förmodligen de flesta gör det självare.
Hör dig för om en lokal byggfirma med goda referenser och hygglig prisbild.
Att lägga in lite isolering är ingen dum ide när du ändå är igång, merkostnaden är inte så stor på totalbeloppet.

Knackar du ner den gamla putsen själv så sparar du en rejäl slant, inte svårt för fem öre men tungt och dammigt.

Mvh
 
Stockholms län.


Svimma och dö plus moms lät inte jättebra. Vad betyder det mer specifikt, tro?
 
Det beror på fasadyta, antal fönster som ska smygas in snyggt, ska fönster flyttas ut eller ej i samband med tilläggsisolering osv...
Jättesvårt att säga, men en grov uppskattning är 200 000 kr för ett normalhus.

Kolla i forumet, du hittar säker nån gammal tråd om detta.

Hade jag varit du hade jag troligen lagat putsen, den har hållt i 80 år och är troligen billigare i långa loppet.
Ett trähus får du måla om var 10:e år vilket kostar ca 10 000 i bara färg och tar två-tre veckor.
Ska du låta en firma måla om så är det säkerligen 25-35 tusen för ett normalhus.

Mvh
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.