jag ska lägga om mitt tak och håller på att välja mellan några olika takfirmor, men priset varierar kraftigt.. vad kostar det egentligen per km2 med papp, läkt och betongpannor?
 
Beror på väldigt många lokala omständigheter såsom.
Taklutning, höjd till takfot, antal genomföringar, antal vinklar på taket, antal ränndalar, skick på befintligt tak, möjlighet att komma intill huset för transporter, årstid det skall utföras, plats i Sverige, typ av betongpannor, typ av underlagspapp, vem skall riva det gamla, vem skall fixa med plåtarbeten o.s.v.

Men någonstans runt 500kr/kvm (för du menar väl inte kvadratkilometer km2 ;) ) inkl. material plus moms får du räkna med om en firma skall fixa alltihop
 
tack för svar.. självklart menade jag kvm:)... jag har fått offerter på allt emellan 340-500 kr KVM och då inkluderar det allt (2 genomförningar, 2 ränndalar, huset är L format, ligger i sthlm, yap 2200 universal, 2 kupigt jönåker+nockpannor etc, plåtarbeten, rivning och förhoppningsvis gjort nu på våren nån gång)
 
Har du två ränndalar?? om nu huset är L-format.
 
torkeltyllström skrev:
tack för svar.. självklart menade jag kvm:)... jag har fått offerter på allt emellan 340-500 kr KVM och då inkluderar det allt (2 genomförningar, 2 ränndalar, huset är L format, ligger i sthlm, yap 2200 universal, 2 kupigt jönåker+nockpannor etc, plåtarbeten, rivning och förhoppningsvis gjort nu på våren nån gång)
I mina öron är det definitivt inga överpriser, i alla fall inte om det är seriösa, svenska firmor som lämnat priser..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.