Va förbi ahlsell idag. Såg ett nytt Neongult verktyg.. Eller flera av märket Worx. Aldrig hört talas om detta märke förr. Nån som har? http://www.worxtools.com Verkar ju va en del inovativa lösningar. Men det lilla jag han kolla så gjorde inte däras 12v borr/skruvdragare något stort intryck då den både va stor och mycket tung
 
Hur var prisnivån på grejorna då?

Designen på revolver-modellerna får ju t.o.m Hitachis grejor att se tråkiga ut.
 
blockbuster-watt.png

Tja?
 
Ursäkta om jag är gammalmodig men vad tusan är det där? *S*
Liksom, varför? Eller kan den transformeras till sticksåg och cirkelsåg med?

/Kent
 
Jag får lite dåliga vibbar om man börjar sälja verktyg med vågad design. Med ett udda utseende har man stucit ut hakan och får mer att bevisa vad det gäller t.ex. användbarhet och ergonomi som jag anser vara viktigare än utseendet. Jag kan tänka mig att designen ger kompakta verktyg med bra balans, men man får ju samtidigt, antar jag, en egentligen onödig vinkelväxel.
 
Eller så är det just ergonomin och kapacitet som gör att den ser ut... ja ... som den gör,
 
Mikael_L
Festools prylar ser inte alltid så ordinära ut, direkt... ;)
 
Worx cirkelsåg klarade sig bra i The Woodworkers cirkelsågstest i höstas. Minns ej vilket nummer. Bl a kunde man justera främre handtaget radiellt mot axeln. De verkade gilla den. Jag fick intrycket av att den prismässigt låg i kategorin prisvärt snarare än high end.
 
Den där funktionen jag skrev om finns att beskåda i länken till worxstools.com om man klickar på rymdverktyget. Trodde först det var ett och samma verktyg som var allt i ett, men så var det väl inte?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.