Avslöjar jag min dumhet om jag ifrågasätter om det är så smart att bygga in alla vattenledningar och rör i väggarna när man kaklar och renoverar sitt badrum? Det måste ju bli hur struligt som helst om man skulle vara tvungen att komma åt rören för att fixa nåt, ansluta nåt osv?

Samma sak med vägghängd toalettstol - snyggt och praktiskt , javisst. Men ska man vara tvungen att riva väggen för att komma åt tanken?

Inkaklat badkar ska ju ha tydligen ha nån slags inspektionslucka - löser man mina bryderier ovan på samma sätt?
 
Rör tycker jag man ska bygga in däremot inte skarvarna ;) Helt tillåtet är det också :)

Rör riktigt dragna håller många tiotals år.

Köpte vägghända med extern cisterns. Som en vanlig toalett fast lättare att städa och vill man byta så är det två skruv en kran och sen bara rycka väck hela tronen. Jag personligen tycker också dessa är mycket snyggare än bara en sittdel.
 
kopplingarna till vattenrören får inte sitta inbyggt om du nu inte sätter en inspektionslucka där då.
Samma gäller ju vid när du bygger in fixtur, sätt en insp lucka på sidan. Ett tips är att gjuta en slitsbotten med ett dränerings rör ut ur inbyggnaden av fixturen fall det skulle börja läcka där någon gång så kan det vara bra om man upptäcker det så snabbt som möjligt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.