Boxers kundtjänst går till historien som det sämsta jag upplevt. Man kommunicerar inte alls. Svarar inte på brev. Bryr sig inte om bryttiderna då man sagt upp sitt avtal. Debiterar kortavifter för tider långt efter uppsägningstiden.

I samband med uppsägningen blir man pressad på: Varför man säger upp och får den idiotiska frågan: Skall du inte titta på TV i fortsättningen. Man försöker alltså få folk att tro att man inte kan se digital-TV alls utan Boxers abbonemang.

Nu till tekniken:

Tänker övergå till VÖKBY även för TV. VÖKBY levererar via fiberkabel. Vad finns att tänka på? Kan ingenting inom det området.
 
LUDDET skrev:
I samband med uppsägningen blir man pressad på: Varför man säger upp och får den idiotiska frågan: Skall du inte titta på TV i fortsättningen. Man försöker alltså få folk att tro att man inte kan se digital-TV alls utan Boxers abbonemang.
Lite OT, men angående frågor när man säger upp abonnemang. Det finns fler som har problem med sådana saker: http://www.youtube.com/watch?v=AO0BTbmZpTQ&feature=related
 
Är det så att Boxer kan fjärrstyra kortet som sitter i min box? Jag menar utöka det eller spärra det.
 
Vet ej hur det fungerar med boxer men antar att det är samma som via satellit och där kan de uppdatera/spärra/öppna korten som de vill (sålänge parran är på såklart).
 
En följdfråga blir: Kan de göra något mer med digitalboxen än att bara uppdatera kortet?
 
Boxarna för satellit går att uppdatera iaf.
 
Helt beroende på box och inställningar. Sen är det en egendomsfråga också.
 
I mitt fall är det en box som jag fick köpa för 1:- då jag tecknade ett avtal för kortet. Jag utgår ifrån att det är min box.

Jag undrar bara vad Boxers representant menar med frågan: Skall du inte titta på TV i fortsättningen då? (Vid min uppsägning)
 
Är boxen din får du väl använda den som bokstöd eller vad som helst. Har ett par gamla satellitlådor här som är "lätt" utgångna.

Svaret på frågan är jo det tänker jag men inte med er. Dum fråga tycker jag.
 
Ugh!
Är i tv-branchen själv och servar och installerar för bla boxerkunder. Jag har en inkanal till Boxer som jag anser funka då det gäller support. Men jag hör ibland detta missnöje ute hos kund. Långa uppsägningstider å sånt som irriterar kunderna bla.
T.ex idag var jag och gjorde en boxerbesiktning där kunden bara har muxen med SVT-kanalerna i någorlunda hyfsad kvalitet. Resten var under kritik och det fryser ideligen. Kund har givetvis nu sagt upp sitt abbonemang men är likväl tvungen att fullfölja sin uppsägningstid på 3 månader. I detta fallet är det kasst mottagningsförhållande så för att vara shysst så borde Boxer släppa kund direkt. De kan bara titta på kanaler som är SVT-kanaler som redan är fria och man behöver inte ha något kort till det.

Boxer kan styra ditt kort. Med att lägga till och ta bort kanalpaket. Kortet har en sifferkombination som knyter kortet till dig.
Detta är samma hos övriga operatörer. I Viasats värld så måste ju kortet tillochmed "pairas" med din digitalbox.

Precis som nämns ovan så bör det ju ramla under egendomsfråga då det gäller styrning av box. Boxerboxen äger man själv t.ex. Viasat boxen äger du nog själv också. Vet inte riktigt hur det är i CanalDigitals värld. Innan hyrde/lånade man boxen och denna skulle tillbaks då man var färdig med dom. Men jag tror att denna hantering blir väsentligt dyrare så operatörerna låter kunderna äga det själv.

Boxer ska inte ha några möjligheter att ända något i den specifika boxen. Att skilja är att Boxer bara är en tv-operatör. De tillhandahåller enbart ett kanalutbud med dess tjänster som ingår i detta. Teracom är ju den parten som sköter distributionen av Boxers TV-signal. Uppdateringar finns ju att hämta ifrån nätet men det är digitalboxtillverkarna själva som står för detta.
Tittar man vad som finns i Mux3 (tror att det är den) så förutom tv-kanaler så finns även "uppdateringskanaler" från de mer välkända tillverkarna ala Sagem, Samsung bla........

Massa kuriosa..... :)
 
En del av mina frågor beror på att min box började hacka bilden på TV1. Den slocknade helt och kom tillbaka för att nu helt ha lagt av exakt 1 månad före uppsägningstidens utgång. Dioden lyser rött hela tiden nu. Det kanske verkar nojjigt men man börjar ju fundera på om det kan ligga något bakom frågan om jag inte skall titta på TV alls i fortsättningen.
 
LUDDET skrev:
En del av mina frågor beror på att min box började hacka bilden på TV1. Den slocknade helt och kom tillbaka för att nu helt ha lagt av exakt 1 månad före uppsägningstidens utgång. Dioden lyser rött hela tiden nu. Det kanske verkar nojjigt men man börjar ju fundera på om det kan ligga något bakom frågan om jag inte skall titta på TV alls i fortsättningen.
Nej, de kan inte "styra" din box. Det enda de kan är att aktivera/deaktivera kortet för olika paket etc. När det gäller mottagaren är det enda de kan göra skicka upp ny mjukvara, men inte till en enskild box utan till alla av samma modell. Dessutom så måste man alltid själv bekräfta om man vill att boxen ska uppdateras. Så de är ingen hemlig konspiration mot dig att du aldrig ska kunna se tv mer... :)

Dock håller jag med om att Boxer och deras 3månaders uppsägningstid är under all kritik. Tyvärr är det väl lika illa hos CD...
 
Jo. Om inte värre. CD är rätt välkända hos konsumentvägledarna och på plus redaktionen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.