Bild 1:
Här ser man hur taket kommer fortsätta in i köket.

Bild 2:
Lillkillen tar sig en svängom och kollar så farsan gör rätt. Och sen sitter vår lilla djävul uppe till vänster :)

Bild 3:
Så där ja, nu är lådan klar för brytarna. Och det börjar bli trångt med plats. Jisses vad prylar det blir överallt.

Bild 4:
Så blev lådan till slut efter lite gipslego....
 
  • P2150096.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • P2160098.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • P2170104.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • P2170105.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Bild 1:
Gipsen börjar bli klar på gavelväggen, det kommer bli ett snedhörn till höger på bilden så det behövs inte så mycket mer gips där.

Bild 2:
Golvet isolerat och klart, virke slut. Dags för en runda igen till brädgården. Numera stamkund :)
 
  • P2170106.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • P2170107.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Oj oj! Jag som trodde att min lilla köksrenovering skulle vara jobbig att göra på kvällar och helger men din vinner ju så det ryker om det. Ok jag har ju inte börjat riva väggen än och hittat några dålda rör, men enligt ritningen så skall allt vara lungt för min del (dessutom i lägenhet så det blir nog inga svårigheter som din renovering).

Lägger nog ut lite bilder på min renovering senare när vi har kommit igång. En så länge ligger bara golvet i en hög hemma :)

Bra jobbat Knecke!

/H
 
dj__a skrev:
Oj oj! Jag som trodde att min lilla köksrenovering skulle vara jobbig att göra på kvällar och helger men din vinner ju så det ryker om det. Ok jag har ju inte börjat riva väggen än och hittat några dålda rör, men enligt ritningen så skall allt vara lungt för min del (dessutom i lägenhet så det blir nog inga svårigheter som din renovering).

Lägger nog ut lite bilder på min renovering senare när vi har kommit igång. En så länge ligger bara golvet i en hög hemma :)

Bra jobbat Knecke!

/H
Haha, ja det är intressant hur blåögd man kan vara (är iofs blåögd...) om man tror att det ska bli en enkel med att fixa på kvällar och helger. Men hittills har det gått rätt bra ändå. "Problemet" har nog mest varit att min sambo och grabben behöver ha någonstans att vara. Han har precis börjat få upp farten på krypandet så han behöver lite mer utrymme. Så i helgen lades en del tid på att totaltstäda och barnsäkra övervåningen så nu har de någonstans att vara och leka under tiden det är fullt med skit på golvet på nedervåningen.

Men hur som helst, känns ändå som att projektet har vänt från att riva till att börja bygga upp nu. Det är sååååå kul :)
 
Så där ja, mer tak är satt och innan jag kunde fortsätta med det var det dags för att få upp fläktröret. 120mm med 3cm isolering enligt sotarens order

Bild 1:
Röret isolerat och klart för montering

Bild 2:
På väg in till skorstenen och uppsatt i taket.

Bild 3:
Och här kommer fläkten sitta med andra ord...
 
  • P2230120.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • P2230121.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • P2230122.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Här kommer en liten uppdatering. Nu börjar det hända grejer känns det som. Köket har kommit och står och glöder i garaget. Ser ut som vääääärldens största byggsats som jag är grymt sugen på att hugga tag i och det dröjer nog inte så länge ändå..
Här är i alla fall lite fler bilder på taket som idag blev målat av min kära styvfar. Sedan hade vi lite tid över på kvällen innan smörgåsarna så vi tapetserade fondväggen i köket också.

Bild 1:
Den nedsänkta delen i köket är målad

Bild 2:
En bild lite närmre

Bild 3:
Resten av kökstaket

Bild 4:
Så glad man kan vara :)
 
  • P3050141.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • P3050142.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • P3050143.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • P3050149.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Bild 1:
Fondväggen

Bild 2:
Fondväggen utan arbetslampa och istället med kamerablixt

Bild 3:
Hide-A-Lite monterade
 
  • P3050150.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • P3050151.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • P3050152.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu har det hänt en del och jag har varit lite usel på uppdateringar. Oftast är det för att man inte orkar sätta sig och trixa med bilder på kvällen, då är det smörgås och sängen som gäller istället

Bild 1:
Har tapetserat väggarna i vardagsrummet. Mycket ljusare och fräschare numera

Bild 2:
Så där blev burken till slut, saknas lite tapet på två ställen som är lite pill-göra så det ska jag försöka fixa till under veckan tillsammans med lite annat småtjafs innan jag börjar montera stommarna.

Bild 3:
Så blev fondväggen i vardagsrummet, inte direkt någon överdriven "fond" som markerar väggen utan bara ett annat mönster.

Bild 4:
Mmmmm, mumma!
 
  • P3080153.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • P3080154.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • P3080155.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • P3080156.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Bild 1:
Här är golvvärmen på gång in...

Bild 2:
Börjar arta sig, dags att provköra den snart för att se så allt lirar innan man täcker över

Bild 3:
Provkörnings-status: lyckad. In med golv. Att lägga laminatgolv diagonalt med förskjutna "klinkersplattor" är ju ingen höjdare, men ett par pilsner, några satan och en nypa helvete senare så börjar det bli klart

Bild 4:
Så där ja...
 
  • P3100159.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • P3100160.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • P3130163.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • P3130164.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Bild 1:
Nu skulle vi lägga golv i vardagsrummet där vår gamla kyl/frys stod.. så det var bara att rulla in de nya pjäserna och koppla in med skarvis så länge så att vi kunde plocka över prylarna och bli av med gamla skåpet.

Bilder på nya golvet i vardagsrummet kommer under veckan
 
  • P3150172.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jisses, ser det så fruktansvärt ut att ingen vågar säga nåt eller är det bara kul att titta på bilderna?
 
Det ÄR jättekul att titta på bilderna! Good job so far!
 
Håller med! Det är jättekul att kolla.
Kan säga att ni har redan passerat vårt projekt vad gäller att bli färdiga.
Men vi håller på lite här och där i huset just nu för att kunna flytta in någon gång....
Vad är det för tapet förresten som ni har på fondväggen? Den ser jättesnygg ut!
 
Det är jätteroligt att kolla på bilderna! Ska bli kul att se när allt är klart. Du har inga bilder på det gamla köket så vi kan få se före och efter bilder?
 
pinebar skrev:
Håller med! Det är jättekul att kolla.
Kan säga att ni har redan passerat vårt projekt vad gäller att bli färdiga.
Men vi håller på lite här och där i huset just nu för att kunna flytta in någon gång....
Vad är det för tapet förresten som ni har på fondväggen? Den ser jättesnygg ut!
Jag måste ändå säga att trots att det är kvällar och helger så har det gått förvånansvärt snabbt. (Även om man tycker det tar för lång tid när man är utan disk och matlagning :) )

Tapeteen på fondväggen är ett val ur ECO Yta
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.