Hej!

Jag har lagt ett golv från Byggmax, ekparkett 4-stav.

Vi har nu en hundvalp som håller på att bli rumsren ,men innan dess så kommer det skvättar :)
Så länge vi är hemma och med med papper så är det ju ingen fara, men om det får ligga längre så kan det bli skador.

Nu undrar jag om jag kan lägga ett lager lack på golvet för att täcka springor mm så att det inte kan ta sig ner.

Har slipat parkettgolvet och lackat det själv och där finns det ingen chans att det kryper i mellan.

Någon vis som vet eller har andra förslag. Att stänga ute honom därifrån går inte tyvärr eftersom det är i kök och hall.

Redigerat:
Var det ingen som visste något här??

/Micke
 
Hej
Jag det kan du jag gjorde sådana jobb väldigt ofta efter jag laggt in ny parket åt kunder som inte ville ha några skarvar.

åk och hyr en rondelslip med slip nät Ca:100 nät kör över golvet ordentligt (i hörn och väggar slipar du för hand med bitar av slipnätet) dammsug golvet väldigt noga och sedan tar du en lätt fuktad trasa och torkar golv och ev lister som det kan ligga damm på. (om det ligger damm kvar kan följande 2 saker hända: 1:knöggligt (sanpapper) 2:eller att du får små blåsor som sedan blir lacksläpp.)

använd en lack roller när du lägger ut lacken (så den flyter i hop) (det är mycket viktigt att du slipar överallt annars kommer troligen den nya lacken att släppa)

lycka till

/chali
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.