jag och maken är i byggartagen. eller vi kollar just nu runt efter en hustillverkare som kan passa oss. huset har vi ganska klart för oss hur det ska se ut, en vanligt 1 1/2 med förhöjt väggliv eller kanske 2 plans...
Nu har jag kollat runt på Husknuten i Göteborg och varit inne på Hjältevadshus hemsida. Men det är lite jag inte riktigt begriper.
De husen kommer helt färdiga, eller hur? Så långt är jag med. Hur är det med övervåningen? kommer den färdig oxå eller kan man välja olika grader av "färdighet"? ???(kass svenska jag vet men kl är 01.30¨på nyårsafton)
Kan man ändra som man vill i planlösningen på deras hus också? vi tycker mycket om Häggen men planlösningen är ju itne perfekt för oss. hur kinkiga är de med ändringar? Har märkt att en del husfirmor är villiga att knappt behålla skalet på sina typhus medan andra inte vill ändra så mkt.

 
Det fanns lite att välja på då det gäller övervåningen:matrialpaket och att man gör jobbet själv vatten och el uppdraget enligt planlösningen, snickerifärdigt då är det bara målning och tapetsering kvar + golvläggning eller inget alls. Detta fick vi till svar i Halmstad.Tog man inget alls blev det ett avdrag på ca:300000:-. Vi var ochså intresserade av Häggen (och det är väldigt fint i verkligheten!!!!!)Men tyvärr är inte Hjältevadshus så flexibla, planlösningar går att ändra är det någon annan som redan gjort ändringen så kostar det inget annars är det ett tillval. Vi ville även göra en del jobb på undervåningen själva för att få de matrial vi vill men det gick icke. Förklaringen var: husen tillverkas på löpande band i fabrik och vill ni tex tapetsera så blir ju den personen arbetslös som ska göra det.

Mvh
 
vill påpeka att vi ändrade vår planlösning
i vårt västangård, ritade själv upp det å
vi betalar inget extra för detta....

trots allt var det vi som gjorde grovjobbet med
att rita dvs....

vill oxå säga att man fick jättebra hjälp med köket
som jag ändrade jättemycket i kökinredningen
å det gjorde jag några gånger ::)

mvh Annika
 
har också ändrat på en befintlig ritning (björken) men ritade inget själv utan förklarade endast hur vi ville ha det. Betalade inget extra för ändringarna i sig. Måste säga att Hjältevadshus är väldigt flexibla när det gäller att få planlösning som man vill ha det. Men kanske inte om man vill göra jobb själv på bottenvåning???
 
Måste också säga att vi är jättenöjda med hjältevadshus. Vi har byggt en Björken, 1,5 plan. På nedervåningen tog vi en planlösning som inte var standard, men som någon annan gjort innan + att vi gjorde lite egna ändringar.

På övervåningen så tog vi en annan befintlig planlösning som vi sedan gjorde div ändringar på. Den fick alltså också ritas om, UTAN extra kostnad.

Vi blev förvånade över att de var så flexibla när det gällde planlösningen.
 
På nedervåningen tog vi en planlösning som inte var standard, men som någon annan gjort innan + att vi gjorde lite egna ändringar.
Vi gjorde precis så vi med. Enligt vår säljare, så kan man ändra planlösningen precis hur man vill. Hjältevadshus har inga bärande inneväggar och är väldigt flexibla med detta. Men att göra arbete på undervåningen själv för att få en mindre kostnad är som sagts tidigare omöjligt.
Övervåningen däremot. Där kan man välja lite som man vill. Vi valde oinredd övervåning. Men Hjältevadshus fick isolera den åt oss. Vad vi förstod, så fanns det i huvudsak fyra olika möjligheter. Helt oinredd, oinredd och isolerad, snickarfärdig och slutligen helt iordningställd. Det finns även en matrialsats att köpa till om man väljer en oinredd övervåning. Den satsen kostar 58000:-. Helt färdig övervåning från Hjältevadshus kostar 315000:-
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.