Jag har en fråga till er som är duktiga på det här är att måla. Jag har en kommod i mitt badrum, den är väl helt okej men jag tycker inte riktigt den passar in. Jag skulle vilja måla de vita fronterna på kommoden, finns det bra färg för det ändamålet och hur går jag tillväga? Det är inte högblankt utan mer matt yta på luckorna. Är också i valet och kvalet vilken färg som hade passat. Jag bifogar en bild så ni får se.
 
  • Badrum med vit kommod, spegel, badkar och toalett. Matta ytor på kommodens luckor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har målat köksskåp med Beckers Mood och blivit nöjd med resultatet. Först spackla igen eventuella skador. Sedan mattslipa med fint slippapper. Därefter måla tre lager. För att få det slätare kan man även slipa före sista lagret. Jag tyckte att det var enklast att få det snyggt med lackpensel. Men det går att använda en liten roller också.
 
A Avemo skrev:
Jag har målat köksskåp med Beckers Mood och blivit nöjd med resultatet. Först spackla igen eventuella skador. Sedan mattslipa med fint slippapper. Därefter måla tre lager. För att få det slätare kan man även slipa före sista lagret. Jag tyckte att det var enklast att få det snyggt med lackpensel. Men det går att använda en liten roller också.
Funkar det även i våtrum? Det kommer vatten på den ibland samt är fuktigt då jag har torktumlare där också.
 
Problem med MDF och fukt är uppenbara i både kök och badrum. Man kanske skall vara noga med att det bara blir en lätt slipning så att man inte någonstans slipar igenom den ursprungliga beläggningen. Färgen tål däremot fukt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.