Märkte att de regnade in och eftet besök på vind och tak har jag nog hittat boven.

Ca 50 år gammal så tillslut har det släppt i fogen och eftersom det inte finns något uppvik så rinner vatten ner.

Hur åtgärdar jag det bäst? Känns som att något typ av fogmassa bör vara bäst. Behöver vara starkt och flexibelt. Någon som kan rekomendera något som håller i 50år till?

Om det krävs plåtarbete, gör jag nog det helst på sommarsemestern och kör tillfällig lagning över vintern.

Kommer såklart få rengöra/skrapa ordentligt men underlaget känns bra.

Huven huserar endast ventilation/avluftning/imkanal Det är avluftningen som har rörgenomföring.
 
  • Närbild av en ventilationstrumma på ett tak där färgen lossnat och det finns en synlig glipa vid fogar, vilket orsakar läckage.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
MrJay
Personligen hade jag kört med Sealflex hybrid 522 men det finns otaliga andra produkter som säkert funkar lika bra såsom Casco Takfog
 
  • Gilla
g.kraft
  • Laddar…
MrJay MrJay skrev:
Personligen hade jag kört med Sealflex hybrid 522 men det finns otaliga andra produkter som säkert funkar lika bra såsom Casco Takfog
Tack! Får bli ett besök till byggladan nu när vädret fortfarande är ok
 
Blev Casco Takfog, den andra var svår att hitta i fysisk butik och ville få på det idag när det var uppehåll.

Enkelt att täta men kommer nog lägga ett lager till vid nästa uppehåll då det var rejäl glipa. Ville inte lägga för tjockt direkt då det måste härda till nästa regn.
 
Gummimanschett med plåtram kommer att hålla i många år.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.