Med presidentval i USA om en månad och höstlov som lurar runt hörnet, vad passar bättre än att tävla om den stora byggsatsen Lego Vita huset? Sysselsättning till hela familjen på höstlovet kan vara räddad!

LEGO-byggsats av Vita huset med 1483 bitar från serien LEGO Architecture, avbildad på en svart kartong med motiv av miniatyrbyggnaden.


Gör så här för att tävla:

1. Besvara frågan: Hur lång tid tog det att bygga Vita huset? (svaret hittar du någonstans på Byggahus.se)

2. Motivera varför just du ska vinna

Skriv dina svar i den här tråden.

Tävlingen pågår till den 25 oktober. Lycka till!

----------------

OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.

Ev. vinstskatt betalas av vinnaren själv. Denna tävling är inte sponsrad.
 
  • Lego-modell av Vita huset med detaljerade trädgårdar och en amerikansk flagga på taket.
Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
returen och 1 till
  • Laddar…
Enligt artikeln på Byggahus.se tog det 8år att bygga Vita huset.

Motivering har jag nog ingen mer än att jag älskar Lego och har nog gjort sedan jag var 4-5år, bygger idag mest tillsammans med mina söner men det blir även en hel del dyrare ”pappas byggen” som pryder hyllor här hemma. Vi ska snart iväg på en resa till USA med familjen så att bygga ihop Vita huset tillsammans vore perfekt.
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Med presidentval i USA om en månad och höstlov som lurar runt hörnet, vad passar bättre än att tävla om den stora byggsatsen Lego Vita huset? Sysselsättning till hela familjen på höstlovet kan vara räddad!

[bild]


Gör så här för att tävla:

1. Besvara frågan: Hur lång tid tog det att bygga Vita huset? (svaret hittar du någonstans på Byggahus.se)

2. Motivera varför just du ska vinna

Skriv dina svar i den här tråden.

Tävlingen pågår till den 18 oktober. Lycka till!

----------------

OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.

Ev. vinstskatt betalas av vinnaren själv. Denna tävling är inte sponsrad.
1. Åtta år att bygga Vita huset
2. Lego-byggsatsen av Vita huset är perfekt för mina 2 barn som både vill ha kul och lära sig samtidigt! Det erbjuder en rolig utmaning där de kan samarbeta för att bygga en ikonisk byggnad, samtidigt som de lär sig om historia och arkitektur. Dessutom blir det en stolt prydnad när det är färdigt!
 
8 år.

Bor i ett 70-talshus, så "brunt" är mer ledordet här... hade ju varit nice med ett vitt hus som omväxling.
 
Det tog 8år.
När jag var liten älskade jag att bygga Lego, nu är min son 12 år och han älskar Lego lika mycket som jag gjorde. Han har från han var liten tills idag alltid byggt Lego modeller.Han har sen han var 9-10 år byggt modeller som är från 16 år. Han önskar sig alltid Lego i födelsedagspresent och julklapp. Tänk att kunna bygga vita huset tillsammans med honom som pappa son grej.
 
8 år.

Jag har en liten en som börjar intressera sig för att bygga lego. Ibland är man med och ibland är det ett sätt att få en lugn fokuserad tillvaro. Beståndet är bristfälligt och vi behöver fylla på med mer innehåll!
 
Jag vill bara informera om att jag har förlängt tävlingstiden på den här tävlingen med en vecka, för det var en annan som skulle ut idag (som jag publicerar strax).
 
1. Det beror på om man räknar in tillbyggnaderna, t ex västra flygeln där presidenten har sitt arbetsrum.

2. Jag tänkte skicka byggsatsen till en viss stor orange Man Baby i Florida/New York, så att han kan sitta och dadda med den istället för att försöka ta sig in i det riktiga Vita Huset.
 
  • Gilla
  • Älska
Uffe A och 2 till
  • Laddar…
8 år
Sonen på 9 år har precis återfått intresset för lego efter en paus på ett år typ.
Vore toppen att få använda detta som inspiration för vilka möjligheter dom finns😊
 
8 år.

Har precis blivit tvingad av arbetsgivaren att ta ut en del av min sparade semester och den tiden måste fyllas med något att göra. Kombinerar vi det med att det är val i USA så känns det som att bygga vita huset i Lego är en utmärkt sysselsättning på semestern!
Att jag inte byggt lego sen barnen var små och det skulle vara kul att bygga en mer ambitiös och avancerad modell tillsammans med dom hade varit otroligt skoj.
 
8 år

Jag borde vinna Vita huset Lego-byggsatsen eftersom det är den enda gången jag kommer kunna styra Vita huset – åtminstone i bitar! Att bygga det här med min fru blir vårt största samarbete sedan vi enades om vilken soffa vi skulle köpa och kommer ge mycket fin avkoppling från alla vardsgsbestyr.
 
8 år
Vilket perfekt tillfälle att skapa en gemensam aktivitet med mina barn, och få möjlighet att diskutera Amerikans politik samtidigt.
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Med presidentval i USA om en månad och höstlov som lurar runt hörnet, vad passar bättre än att tävla om den stora byggsatsen Lego Vita huset? Sysselsättning till hela familjen på höstlovet kan vara räddad!

[bild]


Gör så här för att tävla:

1. Besvara frågan: Hur lång tid tog det att bygga Vita huset? (svaret hittar du någonstans på Byggahus.se)

2. Motivera varför just du ska vinna

Skriv dina svar i den här tråden.

Tävlingen pågår till den 25 oktober. Lycka till!

----------------

OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.

Ev. vinstskatt betalas av vinnaren själv. Denna tävling är inte sponsrad.
1: 8 år

2: Med en lego byggtokig dotter där hemma så hade den här "presenten" gjort henne super glad!
 
Enligt artikeln tog det 8 år att bygga huset.

Jag hoppas att det ska gå klart fortare att bygga den här versionen av huset än 8 år, men det får i så fall bero till stor del på personen som kommer stå för det mesta av byggandet, min son.
Lego är det stora intresset, här är ett axplock av kreationerna han åstadkommit genom åren:
Legofigur med blå klossar och runda ögon, formad som ett djur eller monster, stående på ett soffbord med kuddar i bakgrunden.
Lego-kreation i rött och blått på ett träbord med kort som visar en helikopter och en groda. Liten Lego-bil med kran, byggd av färgglada klossar, placerad på ett grönt bord. Ett barns hand syns bredvid bilen. Lego-kreation med färgglada delar, ett högt torn med propeller och flammor. Byggd av ett barn som hobbyprojekt.
Legofigurer bygger en blå vägg på en grå basplatta, stående på ett bord med grönt mönstrat duk.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.