Hej,
Jag har en mur som har gått sönder och den håller på att tippa ner till grannen. Går att laga på ett snyggt sätt. Antar att jag måste gräva bort den delen som rasat och gjuta/mura något nytt? Hur får jag ihop hörnet framåt? Är det något man klarar själv om man är hyffsat händig och gillar att gräva?

Tanken är att lägga en trall på uteplatsen så att ta bort muren och sätta plintar istället är ett förslag. Rädd att jorden sköljer ner till grannen istället då?

Mvh
 
  • Sprucken mur som lutar, jord och krukväxter vid sidan. Grön metallstaket längs med muren. Trädgårdsmiljö med gräsmatta och blommor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En skadad mur vid kanten av en grön gräsmatta, med en krukväxt ovanpå, och ett lutande metallräcke.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Sprucken mur vid hörn, halvt nedrasad, med rostigt staket och växtlighet i närheten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trädgårdsmur med sprickor och skador, omgiven av växter och gräsmatta, med utemöbler och leksaker framför husets entré.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
K konne skrev:
Hej,
Jag har en mur som har gått sönder och den håller på att tippa ner till grannen. Går att laga på ett snyggt sätt. Antar att jag måste gräva bort den delen som rasat och gjuta/mura något nytt? Hur får jag ihop hörnet framåt? Är det något man klarar själv om man är hyffsat händig och gillar att gräva?

Tanken är att lägga en trall på uteplatsen så att ta bort muren och sätta plintar istället är ett förslag. Rädd att jorden sköljer ner till grannen istället då?

Mvh
Du får nog gräva bort jorden på din sida och försöka räta upp den och laga, eller ta bort och gjuta om.
Problemet är väl om det itne är "l-stöds" format så kommer den börja falla utåt direkt igen, det är ju bara hörnet där framme som håller den uppe (+lite vikt)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.