Jag fick en gammal kompressor av min far, där tryckströmbrytaren inte satt fast ordentligt, den vobblade om man tog i den och gick att vrida åt båda håll väldigt enkelt med handkraft, och det läckte en massa luft undertill. Så jag tänkte att jag skulle dra några varv gängtejp och skruva fast den ordentligt, men när jag drog åt den så gick den utvändiga gängan på kompressorn av, så jag skulle behöva köpa ett nytt fördelningsrör, eller vad det nu kan heta, har googlat utan framgång. Om någon kunde berätta vad delen heter eller vart jag kan få tag på en så vore jag väldigt tacksam!
 
  • Gammal kompressor med ett trasigt fördelningsrör och en röd tryckströmbrytare, där gängan har gått av och orsakar luftläckage.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gammal kompressor med lösa rörkopplingar och röd tryckströmbrytare, visar där den utvändiga gängan lossnat. Behöver nytt fördelningsrör.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gängbruten del av en kompressor där det behövs ett nytt fördelningsrör eller en liknande komponent för att fixa en läcka och montera ordentligt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder

Bästa svaret

Tryckregulator med tryckvakt, luftkompressor grenrör

Produktbild av tryckregulator och tryckvakt för luftkompressor grenrör, med flera anslutningar och en tryckmätare, visas med dimensioner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tryckregulatorer med tryckvakt och två manometrar, monterade på luftkompressor fördelare, visas i olika produktbilder med priser.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
feskarns och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.