Hej, någon som vet vad felet kan vara? Låter i början, detta även om diskmaskinen är tom. Aldrig hört detta ljud förrän igår. Maskinen är ca 10 år gammal, köpt ifrån Ikea. Tar tacksamt emot tips!
 
ELantagonism ELantagonism skrev:
Hej, någon som vet vad felet kan vara? Låter i början, detta även om diskmaskinen är tom. Aldrig hört detta ljud förrän igår. Maskinen är ca 10 år gammal, köpt ifrån Ikea. Tar tacksamt emot tips!
låter som om du fått något i tömningspumpen
 
returen returen skrev:
låter som om du fått något i tömningspumpen
Okej, vet du hur jag kommer åt tömningspumpen? Är den liksom invändigt i maskinen eller måste jag dra ut den och leta externt?
 
ELantagonism ELantagonism skrev:
Okej, vet du hur jag kommer åt tömningspumpen? Är den liksom invändigt i maskinen eller måste jag dra ut den och leta externt?
ikea har ju många olika tillverkare och vi vet ju inte vilken maskin du har
 
returen returen skrev:
ikea har ju många olika tillverkare och vi vet ju inte vilken maskin du har
 
  • Närbild på informationssedel för diskmaskin, märkt IKEA och Electrolux, med modellnummer och tekniska specifikationer på dörrkanten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
okay en electrolux
når pumpen bakom sockeln fram till höger
sockeln sitter med ett antal skruvar framifrån
 
returen returen skrev:
okay en electrolux
når pumpen bakom sockeln fram till höger
sockeln sitter med ett antal skruvar framifrån
Kan det vara någon av dessa?
 
  • Metallkonstruktion med skruvhål och spår, del av ett mekaniskt system eller möbel, synlig skruv till höger.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Träbitar och ett verktyg under en maskin.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av en del av en metallkonstruktion med skruvar och hål, troligen en komponent i ett byggprojekt eller renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
ELantagonism ELantagonism skrev:
Kan det vara någon av dessa?
ja den plåten måste väck de understa skruvarna ser du det finns några till högre upp
 
returen returen skrev:
ja den plåten måste väck de understa skruvarna ser du det finns några till högre upp
Tack så mycket för svar! Får nog skruva loss köksfronten imorgon för att komma åt:) mvh
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.