hej jag har varit och kollat på ett fiskbensgolv hos återförsäljaren då jag önskar mig ett sådant golv hemma. Det ska läggas i ett klassiskt mönster.

Men jag blir inte riktigt klok på försäljaren då han sa att man inte behöver ytbehandla golvet efter läggning då deras produkt har en färdig yta.

Hur är det möjligt att lägga 75kvm samt få det jämnt och fint utan att slipa det som man gör vanligtvis?
 
T TomasSchwarz skrev:
hej jag har varit och kollat på ett fiskbensgolv hos återförsäljaren då jag önskar mig ett sådant golv hemma. Det ska läggas i ett klassiskt mönster.

Men jag blir inte riktigt klok på försäljaren då han sa att man inte behöver ytbehandla golvet efter läggning då deras produkt har en färdig yta.

Hur är det möjligt att lägga 75kvm samt få det jämnt och fint utan att slipa det som man gör vanligtvis?
Ser till att underlaget är felfritt,
Du har säkert kikat på ett golv likt ”vanligt” laminat/parkett. Ett som läggs flytande.
Ett riktigt fiskbensparkettgolv limmas, slipas och behandlas
 
F Fjonken skrev:
Ser till att underlaget är felfritt,
Du har säkert kikat på ett golv likt ”vanligt” laminat/parkett. Ett som läggs flytande.
Ett riktigt fiskbensparkettgolv limmas, slipas och behandljag
F Fjonken skrev:
Ser till att underlaget är felfritt,
Du har säkert kikat på ett golv likt ”vanligt” laminat/parkett. Ett som läggs flytande.
Ett riktigt fiskbensparkettgolv limmas, slipas och behandlas
jag förstår! Men golvet jag kolla på är riktig fiskben. Står även i manualen hur man ska lägga frisen osv och även säljaren hävda samma. Jag länkar till golvet här under men frågan kvarstår hur man lyckas lägga det på millimetern utan att slipa ytan. Får väll ringa golvppolen imorgon och fråga kanske.
https://www.google.com/shopping/pro...UI1j4vsdxGoUVs_81eg-KMo44fZCDGQRoCOGsQAvD_BwE
 
S
Läggningen var inte vacker tycker jag med generalskarv. Fiskbensparkett lägger man stavarna omlott.
 
  • Fiskbensparkett med generalskarv, stavar lagda jämte varandra istället för omlott, enligt inläggets kontext.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Davidbagare
  • Laddar…
T TomasSchwarz skrev:
[länk]
Chevron är det där, jag har det i min lägenhet.
 
S sinuslinus skrev:
Läggningen var inte vacker tycker jag med generalskarv. Fiskbensparkett lägger man stavarna omlott.
Du har traditionell fiskben, det ts länkade är fransk fiskben
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.