För ett tag sedan hade jag gjort relining över hela mitt hus avloppssystem, men i resultat fick en lukt i mina badrum på övre våningen från avloppet! Lukten kommer och går. Vad kan jag göra för att åtgärda mitt problem? Han någon ett förslag?
 
  • Närbild av ett avloppsrör med blå och lila tätningsmaterial synligt. Rester av smuts syns längs rörkanterna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Förklara vad vi ser här, den blåa blobben vad är detta? Är det någon slags rör som går rätt ner i avloppet förbi vattenlåset så har du förklaringen till lukten där. Helt åt skogen felinstallerat i så fall.
 
  • Gilla
Shahram Ebadi
  • Laddar…
H Harald Blåtumme skrev:
Förklara vad vi ser här, den blåa blobben vad är detta? Är det någon slags rör som går rätt ner i avloppet förbi vattenlåset så har du förklaringen till lukten där. Helt åt skogen felinstallerat i så fall.
Tack!
 
Mitt förslag är att du hör av dig till företaget som gjort detta och kräver att de åtgärdar din förstörda golbrunn. För det var väl företaget som ordnat med denna blåa grunka rätt igenom golvbrunnen?

Såvitt jag kan se är detta ett mycket allvarligt fel, om det blåa är röret som avloppsvattnet ska hamna i så undrar jag verkligen vart vattnet som hamnar i golvbrunnen tar vägen. Rakt ut i bjälklaget?
 
  • Gilla
Shahram Ebadi och 1 till
  • Laddar…
Fast OM det nu skulle ha gjorts på rätt sätt så skulle väl golvbrunnen demonterats för att reliningen skulle hamna rätt och sen fixa nytt tätskikt på hela golvet och ny golvbrunn? De borde ha avrått från åtgärden.
 
  • Gilla
Shahram Ebadi
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.