Hej!

Hoppas jag lägger denna fråga i rätt tråd nu. Jag vill bygga en ny ställning för brevlådan och har tänkt sätta två stycken 70x70-reglar på vardera sida och sen fästs ribbor rakt över som brevlådorna ska skruvas fast i. Problemet är att det endast är cirka 10 cm djupt i gräsmattan.

Har någon ett bra tips på vad jag ska använda för att fästa en 70x70 regel på varje sida i marken när det endast är 10 cm djupt?
 
  • Två brevlådor monterade på träreglar över en gräsyta framför två hus, omgivna av buskar och träd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad finns under gräsmattan då menar du..?
 
Jadu, bra fråga. Jag har dragit spett rakt ner på några olika ställen med samma resultat, det tar stopp så grunt är det.
 
är det berg under får du borra hål och sätta två stolpskor. Men gräv upp o kolla, så det inte e nåt mer ömtåligt.
 
Det ser ut att vara lätt att gräva ett hål och titta efter, kanske kan du gjuta fast stolpskor till reglarna?
 
Hugg ut en fyrkant gräs och vänd upp, så du ser vad som finns under. Har du tur så är det berg eller sten och inget avloppsrör eller dylikt. Då är det bara att hämta borrhammaren och två stolpskor!

Metallisk stolpsko med ribbat skaft, används för fastsättning av stolpar vid byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tack för alla svar! Det verkar vara sten/berg under gräset. Måste jag ha just en borrhammare, går det även med en slagborr? Ursäkta nybörjarfrågorna här, har aldrig borrat i mark förut och har ingen borrhammare.
man skulle ju även kunna be en byggfirma komma och göra hålen men det blir väl dyrt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.