BirgitS
Jag har en garderob som är nästan 3 m lång och den har då 4 Elfa-skjutdörrar som är ungefär 75 cm breda i 2 spår. De fastnar inte alls.

Att ha bara 2 dörrar hade inte varit bra eftersom det då skulle bli ett utrymme i mitten som alltid är täckt av en dörr. 3 dörrar i 3 spår hade varit möjligt också.
 
Jag hade målat invändigt och lämnat dörrarna till en kökslackerare. Dom kan säkert plocka bort listerna också.
 
Vi rev bort de fula listerna på våra platsbyggda garderober (8 stycken plus lika många överskåp) samt fyra innerdörrar och köket. Allting från 50-talet. Målade inuti, höjde köket och kompletterade med lite hyllplan och backar. En kökslackerare i grannbyn spacklade och lackerade allting samt borrade nya hål för handtag (Stil 555, begagnade handtag men nya plastskydd i kök och begagnade trycken i teak till dörrarna) och anpassade dörrarna efter de nya golven och socklarna. Detta tog han rätt exakt 20 000 kr för vilket kändes som välinvesterade pengar.
 
  • Gilla
Thomas_Blekinge
  • Laddar…
Ursviken Ursviken skrev:
Vi rev bort de fula listerna på våra platsbyggda garderober (8 stycken plus lika många överskåp) samt fyra innerdörrar och köket. Allting från 50-talet. Målade inuti, höjde köket och kompletterade med lite hyllplan och backar. En kökslackerare i grannbyn spacklade och lackerade allting samt borrade nya hål för handtag (Stil 555, begagnade handtag men nya plastskydd i kök och begagnade trycken i teak till dörrarna) och anpassade dörrarna efter de nya golven och socklarna. Detta tog han rätt exakt 20 000 kr för vilket kändes som välinvesterade pengar.
Fem innerdörrar när jag tänker efter, glömde bort den till klädkammaren.
 
Att köpa Elfa skjutdörrar och inredning till dessa garderober kan lätt kosta 20.000kr. Ska ni sedan ha en hantverkare att skruva upp allt så kommer du fort i dom där 30.000kr som du inte vill lägga...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.