Hej, jag försöker göra en byggplan för ett nybygge men har ingen erfarenhet av detta.

fakta
Grund för hus 180 kvm
Enplanshus med nockhöjd på 6,5m
L-vinkel
4 sovrum
2 badrum
1 tvättstuga
Byggs i lösvirke fast med Hedinstomme

Grund för garage 70 kvm
Nockhöjd 4 m
fyrkantigt och ganska simpelt, inget speciellt utan bara en låda

Säg till om ni behöver någon mer info för att kunna hjälpa mig bättre.

Det jag önskar att ta fram är en rimlig tidsplan för varje del, jag kommer göra mycket själv men är duktig snickare så ni kan räkna som om en hantverkare hade gjort allt.

Tidsåtgång för Följande delar:

1.Underarbete innan platta
2.Arbete med form (ej gjutning)
3.Stomresning
4.Skalskydd, (panel och råspont/papp) takläggning och fönster dörr kommer separat
5.Fönster/dörr montering (11 fönster samt 4 dörrar på huset )
6.Isolering samt byggfolie/tejp och glespanel
7.Plywood/gips på alla ytterväggar (ej spackling)
8.Gips i tak (ej spackling)
9.Innerväggar, inklusive isolering, plywood och gips(räkna med 8 fyrkantiga rum för enkelhetens skull)
10.Övrigt arbete för färdigställande så som finsnickeri, golvläggning målning
11.Montera kök
 
E
Ett normalhus tar väl ca 1 år att få upp. Beror ju på massa faktorer dock, som t.ex. hur många som ska jobba, hur långa dagar snackar vi, o.s.v.

Här är tidplanen för vårt bygge.
 
  • Gantt-schema som visar tidplanen för ett husbygge, med olika byggfaser markerade i färger från december till augusti.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
E enoch85 skrev:
Ett normalhus tar väl ca 1 år att få upp. Beror ju på massa faktorer dock, som t.ex. hur många som ska jobba, hur långa dagar snackar vi, o.s.v.

Här är tidplanen för vårt bygge.
Tack så mycket!
ja jag har räknat på att det är 1800-2000H utan + vatten och el men din plan hjälper mig supermycket förplaneringen tack!

Höll ni er till tidsplanen?
 
E
F Fulbyggarn skrev:
Tack så mycket!
ja jag har räknat på att det är 1800-2000H utan + vatten och el men din plan hjälper mig supermycket förplaneringen tack!

Höll ni er till tidsplanen?
Yes, vi höll tidsplanen :) Vi hade ju totalentreprenad, så gjorde inte så mycket själva.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.