Jag är i behov av att byta brevlåda. Den jag har nu, en Berglund, har sällan torr post när det regnar. Detsamma gällde den förra som var en klassisk plastlåda som satt när vi köpte huset. Problemet, gissar jag, är att den sitter så pass utsatt. Det är ett plank med tre lådor som har åker runt om (Skånska slätten) så det blåser konstant på dem. Har varit med om att plåtlådans lock blåst upp och stått helt öppet.

Jag överväger en Bobi Grande, den dyker upp på flera ställen när man söker på vattentät brevlåda.
https://kopbrevlada.se/brevlada-bobi-grande-svart-ral-9005i.html

Eller har någon något annat förslag?
 
P
Vi har en Flexbox (flexbox.se) Olof, som visst har visst utgått, men den är mer som en hink när det regnar.
Tidigare huset hade en Oskar och kan inte minnas alls att den var otät och därmed blöt post men men.

Hittar du någon bra som verkligen är tät så ska jag också överväga köpa en.

Måste du verkligen ha en 'Grande' för den ska vara tät?
 
  • Gilla
Fredandel
  • Laddar…
Vet inte om det behövs en "Grande". Det var mest att det var den som dök upp överallt när jag sökte på vattentät brevlåda.
Flexbox har ju en som ser liknande ut men till ett betydligt lägre pris https://flexbox.se/products/postlada-albert?variant=46425765085415 Man kan ju fundera över vad man för för de extra tusenlapparna. Är det bara märkeskostnad eller är den faktiskt så mycket bättre?
 
Jag har en flexbox Lovisa sedan många år och har inte haft något problem med blöt post.
Lämnar luckan olåst så länge vi inte är bortresta en längre stund så att posten kan lämna stora paket rakt in. Dvs även större paket än vad som sväljs i det ganska stora gapet. Väldigt smidigt.
 
Dowser4711 Dowser4711 skrev:
Jag har en flexbox Lovisa sedan många år och har inte haft något problem med blöt post.
Lämnar luckan olåst så länge vi inte är bortresta en längre stund så att posten kan lämna stora paket rakt in. Dvs även större paket än vad som sväljs i det ganska stora gapet. Väldigt smidigt.
Den ser ju ut att vara ganska lik "Albert" i luckorna. VI har tyvärr inte möjlighet att montera en stående modell utan måste hålla oss till utrymmet som är över mellan övriga brevlådor.
Hur står den? Vindskyddad eller öppet? Jag tror att en av de största orsakerna att det blir så blött i vår är att det blåser konstant från ena eller andra hållet.
 
VikingBlacksmith VikingBlacksmith skrev:
Jag är i behov av att byta brevlåda. Den jag har nu, en Berglund, har sällan torr post när det regnar. Detsamma gällde den förra som var en klassisk plastlåda som satt när vi köpte huset. Problemet, gissar jag, är att den sitter så pass utsatt. Det är ett plank med tre lådor som har åker runt om (Skånska slätten) så det blåser konstant på dem. Har varit med om att plåtlådans lock blåst upp och stått helt öppet.

Jag överväger en Bobi Grande, den dyker upp på flera ställen när man söker på vattentät brevlåda.
[länk]

Eller har någon något annat förslag?
Den här gillar jag. Paket går också ner i den låsbar. https://flexbox.se/products/postlada-karolina
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.