• Öppet Comhem-antennuttag med synliga kablar monterade i en vit vägg, förberett för eventuell ersättning med Renova antennuttag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det borde funka. Jag satte en Trend-insats i ett ”Comhem-uttag” och det var bara att bryta ut hålet för kabel-TV.
 
Är det ett flerbostadshus? Ha koll så det blir rätt utfört när du byter. Vi har här i föreningen haft flera felsökningar för vissa har bytt till fel uttag eller monterat felaktigt. Sist var det en som klippte bort uttaget för han skulle tapetsera. Grannarna måttligt nöjda utan tv och internet. Och medlemmen blev 5000kr fattigare i felsökning och nytt uttag.
 
Nej, naturligtvis skall man inte koppla ur uttaget. Jag tror att TS mest är ute efter utseendet, inte tekniken. En Renova-ram med rätt täckplatta bör passa över det befintliga uttaget. Ev. får man klippa öronen.
 
Jag tänkte faktiskt att jag behövde skruva loss befintligt uttag. Men nu ser jag att jag kanske bör kunna köpa Renova-uttaget. Skruva av plastplattan och montera på befintligt uttag. Sen på med en Renova-ram. Stämmer det?

Dumt att man inte bara kan köpa täckplattan.
 
I intelligence skrev:
Jag tänkte faktiskt att jag behövde skruva loss befintligt uttag. Men nu ser jag att jag kanske bör kunna köpa Renova-uttaget. Skruva av plastplattan och montera på befintligt uttag. Sen på med en Renova-ram. Stämmer det?

Dumt att man inte bara kan köpa täckplattan.
Stämmer. Det verkar bara finnas komplett uttag numera, E6001361. Komplettera med ram. De utstickande öronen på gamla uttaget behöver nog klippas av.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.