Hej!

Har kollat runt och har svårt att hitta någon tillförlitlig beskrivning på hur man bäst kopplar in tvättmaskinen till avloppet.
Jag har bilat upp källargolvet för att installera ny stamledning och planerar nu hur rören ska ligga.
Har sett att man helst ska undvika en golvbrunn och istället gå upp i väggen med någon typ av genomföring.

Jag har både en tvättmaskin och en torktumlare som behöver anslutas till avloppet, helst vill jag inte att uttaget är bakom maskinerna då det kommer att flytta fram dom från väggen.
Har ni några tips på hur det bör göras / anslutas?

Mvh Johan
 

Bästa svaret

Draax Draax skrev:
Hej!

Har kollat runt och har svårt att hitta någon tillförlitlig beskrivning på hur man bäst kopplar in tvättmaskinen till avloppet.
Jag har bilat upp källargolvet för att installera ny stamledning och planerar nu hur rören ska ligga.
Har sett att man helst ska undvika en golvbrunn och istället gå upp i väggen med någon typ av genomföring.

Jag har både en tvättmaskin och en torktumlare som behöver anslutas till avloppet, helst vill jag inte att uttaget är bakom maskinerna då det kommer att flytta fram dom från väggen.
Har ni några tips på hur det bör göras / anslutas?

Mvh Johan
Här är en variant.

Bilden visar en installation i ett badrum med rör och en avloppsanslutning, där höjden kan justeras.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kanske optimalt kan göras en decimeter lägre.
 
  • Gilla
Draax och 1 till
  • Laddar…
Rickard.
Jag blir nyfiken varför man helst ska undvika golvbrunn? Du bör ju ändå ha en golvbrunn så det är ju lite logiskt att vilja nyttja den även fast det såklart många gånger blir snyggare med en lösning genom vägg.

Jag har ingen egen erfarenhet av dessa men man har ju sett dom och dom ser diskreta ut.
https://faluplast.se/produkt/8072037
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.