P
Såg just att jag från förra tisdagen skulle fått köpa alkohol här på sidan, om det nu hade funnits möjlighet till det...
Dvs Jag har varit medlem i 20år. Jösses.

Den tiden har tillbringats med ett nybygge och två totalrenoveringar varav det sista pågår fortfarande och kommer fortgå en bra stund till.

Vad har ni hittat på under er medlemstid här?

Edit:
Såg nu ytterligare en skojig sak och det är att jag är uppe i 1997 inlägg.
Så bara i genomsnitt 100 inlägg om året.
 
  • Gilla
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
Davidbagare
Jag är fortfarande dagisbarn jämfört med dig i medlemstid. 4år. Men har ju knepat å knåpat och fixat å donat längre än sedan jag blev medlem här, men jag som inte har några andra medlemskap i några sociala forum tycker ju att byggahus är toppen! Får chansen att både hjälpa och få hjälp av liksinniga som gillar att lösa skit på eget håll😊

Under mitt medlemsskap här har jag hunnit totalrenovera en lägenhet i stockholm, sen sälja den och köpa ett hus i Värmland (för vinsten på lägenheten!!) och även renoverat det mesta på det med. Guld att få allas hjälp och input på saker här!
 
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Själv blev jag medlem 2007 när jag precis köpt en kolonistuga och skulle bygga trädäck. Sedan blev det hus, separation och sedan nytt hus igen. Så 17 år har det blivit.
 
  • Gilla
PappasHammare
  • Laddar…
P
Tycker det är intressant hur sidan har ändrats genom åren. I början var det mer hardcore bygg och verktyg.
Nu diskuteras klart mer ämnen och även frågor i lägenheter.
Men styling och inredning har ännu inte hittat hit. Kanske lite bra (tycker jag :)
 
galento
20 år här också , ja det har väl hänt en del 😜🤔 både positivt och negativt.
Är medlem på ett flertal forum inom 4 och 2 hjul , både här och i staterna
förutom BH.
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
16 år på kontot här. 🤓
 
Ha ha ha, leder med mina 21 år, eller ja, tills någon av OG tillkännager sig 😉
 
  • Älska
whak
  • Laddar…
21 år här också. Leder med några månader över Gimp
 
Kul! Nu medlem i 22 år. I början många okunniga frågor om mitt 20-talshus som jag som ensamstående med 2 små vårdade. Fick många goda råd. Efter att ha 'blivit varm i kläderna' sålde jag huset och byggde nytt. Hade lärt mig så mycket under åren i detta forum. Husbygget gick mycket smidigt tack vare alla problem som andra haft!
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
Aaaa jag hade bara 16 år...
 
Hur länge är man ny medlem? 10 år?
Bara 5 år här, men hunnit med diverse små projekt
 
galento
Det är suveränt bra att kunna utbyta erfarenheter och tips med varandra ,
kan spara både huvudbry och pengar 👍
 
  • Gilla
Cruzze och 1 till
  • Laddar…
Fem år nu. Blev medlem ett par månader efter att ha köpt vårt första hus. Har hunnit göra om ett badrum till tvättstuga, gjort om köket, målat, tapetserat och i övrigt snyggat till och förbättrat en 70-80talsrenovering av ett 1910-talshus.

På forumet har jag nog mest tramsat runt men jag har fått flera bra tips, råd och idéer här, då jag i så stor utsträckning som möjligt vill göra allt själv.

Snart dags att börja snygga till en del detaljer som inte blev hundra procent bra i början när jag inte kunde nånting. Man lär sig hela tiden och höjer kraven på sig själv och det man gör här hemma.
 
  • Gilla
Davidbagare
  • Laddar…
19 år här, tiden går.
 
Hittade hit för 10 år sen, hade köpt ett gammalt hus då och surfade runt för att hitta info om pelletspannan.
Då var det flera projekt jag skrev om, renoverade lite gott och blandat i andan "Kan själv" och "Allt går bara man vill" då jag aldrig anlitat en hantverkare
Hösten 16 blev det katastrof i förhållandet, skrev även om det här, jag var i panik, då skriver man saker man inte borde, Marlene var dock bussig att ta bort den tråden vilket jag är tacksam för än idag.
Sen dess har det inte blivit så mycket BH ämnen, flyttade in i ett totalrenoverat radhus -18, och där finns än inte så mycket att göra.
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.