Enbart tagit in en offert och undrade lite om det finns några synpunkter?

Kostnaderna utöver kamin är ju mycket för glidgjutningen och det är bara deras egna påstående att sådan behövs jag har att gå på, jag betvivlar dock inte för rökkanalen är gammal och oanvänd sedan en oljepanna nyttjade den för 10+ år sedan.

Man skulle egentligen vilja ha en garanti på att sotaren kommer godkänna vid besiktning, att de måste komplettera sitt jobb annars - men kanske svårt begära?

Offert för kamininstallation med specifikationer för Contura 596G, golvplåt, montage, glidgjutning och preliminär skattereduktion; totalt belopp SEK 61 000.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Fredandel
  • Laddar…
Blev det något?

Har funderat på att själv ta bort min befintliga kassett och helst bygga en värmeackumulerande rörspis med ugn eller sätta in en kamin med ugn.

Ville helst bygga in vattenuppvärmning i rörspisen men är inte sugen på komplexiteten.
 
D Dortmunder DAB skrev:
Blev det något?

Har funderat på att själv ta bort min befintliga kassett och helst bygga en värmeackumulerande rörspis med ugn eller sätta in en kamin med ugn.

Ville helst bygga in vattenuppvärmning i rörspisen men är inte sugen på komplexiteten.
Ja det blev WB Bygg AB i Alingsås, blev jättebra och värmer fint i köket nu när det börjar bli ruggit ute.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.