Finns det något regelverk och/eller rekommendationer när det gäller golv i toalettutrymme (toalettstol + handfat)?
Såvitt jag läst hittills så räknas detta inte som våtutrymme och i princip skulle jag då kunna ha mer eller mindre vad som helst?
 
Ja, i princip. Men har du keramikgolv och vill följa BBV så ska du ha tätskikt under keramiken.
 
Min tanke också, men funderingen var väl om man kan ha annat än "tätt" golv, som t.ex. ett trägolv..
 
Jag tror att åtminstonne golvet räknas som våtutrymme eftersom det alltid finns en risk för läkage och stänk. Skillnaden är att man inte behöver skydda väggarna lika noga som i ett badrum.
 
Det finns en jätteenkel lösning att gå runt regelverket - Lägg ett snyggt trallgolv ovanpå plastmatta! Exempelvis paraffinoljad ask eller lärk.
 
Apprentice skrev:
Det finns en jätteenkel lösning att gå runt regelverket - Lägg ett snyggt trallgolv ovanpå plastmatta! Exempelvis paraffinoljad ask eller lärk.
Eller göra en ordentlig fuktspärr efter konstens alla regler, och sedan plankgolvet uppe på det.. ;)
Jag skall nog kolla med den lokala golvläggaren, om inte fler idéer kommer att dyka upp här.. :)
 
Att förse golvet med ett rollbart tätskikt är ju en både snabb och enkel lösning.
 
GoForIt skrev:
Att förse golvet med ett rollbart tätskikt är ju en både snabb och enkel lösning.
Det var ungefär det jag tänkte.. Golvspånskiva med ordentligt tätskikt och sedan trägolvet uppe på det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.