F Family5 skrev:
Självklart 😃

Sydbygg:

[länk]

På deras nya sida skriver de mest om vattenskador, men vi har använt dem till flera olika renoveringar.
Tusen tack!
 
  • Gilla
  • Älska
Revhiet1 och 2 till
  • Laddar…
S SteCar6 skrev:
Hej alla!
Måste ge er alla beröm. Kanon att denna sida finns och att vi alla kan hjälpas åt. Har haft gammalt hus i Stureby i snart 30 år och har tappat räkningen på hur många ggr man blivit blåst av svenska hantverkare ( många av dem tyvärr inte ens skickliga). För 15 år sedan fungerade det suveränt med polska hantverkare. Ofta oerhört skickliga samt lyhörda på vad jag som ägare önskade. Kunde absolut säga stopp om man önskade något där de ansåg att det fanns bättre alternativ.
Nu på senare år har även svenska fungerat bra, men jag tar alltid in flera offerter. Tror att marknaden för hantverkare senaste året varit tuff. Målade två rum och tak vitt ( ca 45kvm) inklusive spackel mtrl mha hantverkare från Norrtälje ( som hjälper mig nu med fönster i Stureby) för 14000 kr (inkl ROT).
Sluta bli lurade!! 👍👍👍👍👍👍👍👍
Va roligt!
Vi bor grannar, Örby, och här är också Sydbygg.
 
  • Gilla
Storstadsbo
  • Laddar…
Vi bodde i Örby tidigare och använde Perfect Bygg till helrenovering av vårt hus. Använde dem även för helrenovering av vår lägenhet på Södermalm.
Toppenfinish och snabba till bra pris!

http://perfectbygg.se/index.html
 
  • Gilla
Revhiet1
  • Laddar…
K Karsch skrev:
Vi bodde i Örby tidigare och använde Perfect Bygg till helrenovering av vårt hus. Använde dem även för helrenovering av vår lägenhet på Södermalm.
Toppenfinish och snabba till bra pris!

[länk]
Tack för tipset, ska kolla in dem!
 
  • Gilla
Family5
  • Laddar…
M Murgrona skrev:
Jag ska måla om i en lägenhet på 90 kvm (varav 6 kvm badrum). En boyta på ca 84 kvm ska alltså målas (bara vitt och ljusgrått), samt tak. Tapeter ska tas bort på några väggar och lite hål behöver spacklas. Fick en offert på att detta skulle kosta 120.000 kr, och fick en smärre chock.

Är detta ett vanligt pris i Stockholm eller är det helt galet?
Tycker du de är dyrt är nog frågan du ska ställa.

Du är ju inte låst att använda just den målaren, de är helt fritt att ta in fler offerter och välja en du är nöjd me.

Ta in fler offerter och haka inte upp dig på enstaka. Då får du ju också en bild och prisuppfattning som är mer riktig.

Lycka till med målningen!
 
F Family5 skrev:
Jag fick offert i dagarna för tre rum (varav ett stort vardagsrum) på 35.000:- i Stockholm.

Material, spackling, slipning, målning.
Också sjukt dyrt ta in mer offerter.
 
  • Gilla
Grindtorp
  • Laddar…
T twoody skrev:
Också sjukt dyrt ta in mer offerter.
Spackling, slipning, flera målningar på vissa delar.
Ena rummet är 7*4.
 
Jag och min fru slipade, slutspacklade, slipade och målade samtliga tak, väggar och dörrfoder/dörrkarmar 2 ggr på en helg i en tom lägenhet på ca 80 m2 och då ska man komma ihåg att jag är petig med spackling och målning. Sedan blev det städning/bortforsling av golvskyddspapp för golv under en veckokväll under veckan därefter. Jag var dessutom i lägenheten och gjorde grovspackling (ingen slipning) av större hål samta lade golvskyddspapp en veckokväll i veckan innan.

Jag minns inte priset men det gick 7-8 tioliters spannar med vägg-/takfärg samt lite snickerifärg så kostnaden blev inte så stor då jag hade rollers etc sedan förra målningen. Skulle man räknat timlön (samt även tagit bort tapeter i något rum) så skulle det naturligtvis kostat en del men inga 120 000 efter rot. Det känns som fantasisummor för mig.

Ta in fler offerter.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
T twoody skrev:
Också sjukt dyrt ta in mer offerter.
Dyrt?? Sedan när kostade de att ta in en offert?? Fins massor av sidor online där du får minst 5 offerter utan att betala en krona.
 
  • Gilla
marieed2
  • Laddar…
S Sebastian- skrev:
Dyrt?? Sedan när kostade de att ta in en offert?? Fins massor av sidor online där du får minst 5 offerter utan att betala en krona.
Fattas nog ett komma efter "dyrt".
T twoody skrev:
Också sjukt dyrt ta in mer offerter.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
Jag skulle börja med att räkna på vad jag skulle få ge för materialet och sedan fundera på om det är dyrt eller inte med arbetet.
 
  • Gilla
Murgrona
  • Laddar…
S Sebastian- skrev:
Tycker du de är dyrt är nog frågan du ska ställa.

Du är ju inte låst att använda just den målaren, de är helt fritt att ta in fler offerter och välja en du är nöjd me.

Ta in fler offerter och haka inte upp dig på enstaka. Då får du ju också en bild och prisuppfattning som är mer riktig.

Lycka till med målningen!
Jag tycker det är svindyrt. Ville ha en uppfattning av lägstapris för målerijobb, så att jag vet vad jag kan förvänta mig. Hittills har jag fått en till offert, på runt 80k. Det tycker jag också är på tok för dyrt, och hade jag inte fått råd här på forumet så kanske jag hade trott att det är marknadspris.

Inväntar just nu flera offerter efter bra tips här!

Tack!
 
  • Gilla
ettan47 och 2 till
  • Laddar…
Tack för alla tips!

Att göra jobbet själv är dock inte aktuellt av diverse anledningar.
Tidsbrist, fysisk begränsning pga operation, och ingen erfarenhet. Så det är ganska så kört på den fronten.
Men lyllos alla som har den möjligheten, billigt blir det!
 
  • Älska
marieed2
  • Laddar…
Fundera över värdet på rekommendationer från medlemmar med färre än 100 inlägg. Kolla gärna vad de har skrivit i övrigt. Om du inte vill riskera att bli lurad.
 
  • Gilla
Robban8 och 1 till
  • Laddar…
Flyg ned några målare från Norrbotten så blir det mkt mkt mkt billigare.
 
  • Gilla
Murgrona
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.