C crazytok skrev:
Låter ju spännande… hoppade precis på ett ”erbjudande” om 300/300 för 299kr/mån i 24mån som jag ändå tyckte lät bra. 😅 Har idag Telia 250/250 för samma peng men den löper ut i januari så tänkte att det var lika bra att hoppa på detta för samma pengar. Men då byter dom ju omvandlaren ja. Kommer jag vara låst till Tele2 efter 24mån då? Det var inte så jag förstod det på säljaren, men jag kan ju ha misstagit mig! 😬
Man får hoppa fram och tillbaka mellan Bahnhof Villafiber och Tele2. 2 år på varje ställe. Så behöver man inte tillbaka till TÖF.
 
  • Gilla
crazytok
  • Laddar…
C crazytok skrev:
Kommer jag vara låst till Tele2 efter 24mån då? Det var inte så jag förstod det på säljaren, men jag kan ju ha misstagit mig! 😬
Det är väl något krångligare rent praktiskt. Flytta fibern.

M Marcus-AA skrev:
Man får hoppa fram och tillbaka mellan Bahnhof Villafiber och Tele2. 2 år på varje ställe. Så behöver man inte tillbaka till TÖF.
TÖF 😀

Syns ens adress som tillgänglig för andra internetoperatörer?
Eller är det just det som är poängen och det Tele2 syftar på?
 
blackarrow blackarrow skrev:
Det är väl något krångligare rent praktiskt. Flytta fibern.


TÖF 😀

Syns ens adress som tillgänglig för andra internetoperatörer?
Eller är det just det som är poängen och det Tele2 syftar på?
Naturligtvis gör den det, fibern erbjuds av Telia till alla operatörer med utrustning på din station. Går man in och söker på sin adress på Bahnhof tex så får du ett erbjudande att byta till deras villafiber om du idag har TÖF eller T2. De skickar utrustning och vid ett visst datum kopplar Eltel eller Transtema över i stationen... Inget konstigt.

TÖF är ett vedertaget begrepp, inget jag tar åt mig äran för...

/M
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.