Davidbagare
Skruva bort handtaget då ser du hur roddarpinnen sitter. Har du tur går den att montera av handtaget för att byta ut mot längre.
 
Lyckades tillslut pilla bort låsringen. Pinnen sitter hårt(!), men hur hårt vet jag inte. Kanske inte meningen att det ska gå att byta ut? Ingen aning.
 
  • Metallstång med borttagen låsring, osäker på om delarna kan bytas ut; sitter hårt mot en träyta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder

Bästa svaret

Davidbagare
Jodå, om det satt en låsring där, så ska du kunna få loss den. Prova värma den lite om du har en värmepistol.

Edit: Men låsringen höll kanske bara fast själva fästanordningen till dörrbladet?
 
Davidbagare Davidbagare skrev:
Jodå, om det satt en låsring där, så ska du kunna få loss den. Prova värma den lite om du har en värmepistol.

Edit: Men låsringen höll kanske bara fast själva fästanordningen till dörrbladet?
Det stämmer.
Har tyvärr ingen värmepistol.
Får se hur det här går. Som sagt, svårt att se hur pinnen faktiskt sitter och om man ska kunna byta ut öht.

Edit:
Vet du vad? Den lossnade precis! Har ingen värmepistol, men har däremot en gasspis, som löste det åt mig!
 
Redigerat:
  • Gilla
Fredandel och 1 till
  • Laddar…
Davidbagare
C Cmer skrev:
Det stämmer.
Har tyvärr ingen värmepistol.
Får se hur det här går. Som sagt, svårt att se hur pinnen faktiskt sitter och om man ska kunna byta ut öht.

Edit: Vet du vad? Den lossnade precis! Har ingen värmepistol, men har däremot en gasspis, som löste det åt mig!
Fyra metallhandtag i olika utföranden ligger på ett bord, redo att användas i renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Om det skiter sig helt för sig så ser det ut som det är liknande handtag som jag har liggandes några stycken i olika utföranden.
 
  • Gilla
Fredandel
  • Laddar…
Det ser mer ut som Fix 42 än Fix 83 om du frågar mig.

Men det är ju bara aktuellt om du ska söka efter ett nytt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.