Hej,

Har haft ett problem i 3 år som jag nu tänkte lösa…med er hjälp 😂

Vi har ett bubbelbadkar som ej används, och inte heller ska användas, utan vi använder den enbart för dusch och ”vanligt” bad för barnen.

Dock så stryps vattnet av i tid och otid. Ibland varannan sekund ibland kan man låta det rinna några minuter men tillslut stryps vattnet igen. Då måste jag trycka ner knappen markerad med pil på bilden. Då flödar vattnet igen en stund till nästa gång.

Vi kan inte ha lågt vattentryck då stryps den direkt utan måste ha fullt vattenflöde för att det överhuvudtaget ska ha chans att räcka några minuter. Jag tycker mig också uppfatta det som att vattnet stryps oftare när vi har igång annat som drar mkt vatten (tvättmaskin eller när vi fyller på poolen samtidigt). Då får man trycka ner knappen konstant för att få vatten.

Skulle jag lösa mitt problem om jag kan täppa till den rödmarkerade slangen?

Hur täpper jag till den isf?

Tacksam för all hjälp jag kan få 🙏
 
  • Badkar med kranar och en röd pil som pekar på en knapp, problem med vattenflöde beskrivs.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vattenrör och ventilsystem under badkarskant med markerade slangar, inklusive en rödmarkerad slang.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Om du blindpluggar den rödmarkerade slangen så får du inget vatten alls, varken i karet eller i duschslangen.

Däremot kan du koppla ihop den rödmarkerade slangen och duschslangen, då får du vatten i duschslangen.
Med då gäller det att du kan stänga av vattnet med temperaturspaken.
 
  • Gilla
pacman42
  • Laddar…
Du har så klart helt rätt, glömde bort att jag hade handduschen som jag ser är kopplad via den kulventilen.

Hur kopplar jag ihop de två lila-cirklade slangarna?

Och när du säger att jag ska kunna stänga av med duschblandaren - är det inte ”givet” att den stryper flödet ut från sig via den röda slangen när man stänger av den? Antar jag kan koppla ur den i duschen och om det flödar då vet jag att jag får köpa ny blandare
 
  • Två slangar under handfat med kopplingar markerade med lila cirklar, en del av VVS-installation med kulventil i fokus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Demmpa Demmpa skrev:
Nippel likt följande,
[länk]
Men med rätt storlek.
Tack 🙏 tre år av irritation kanske löser sig nu då 😂
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.