Eftersom jag äger alla delar i mitt sectoralarm tror jag inte att det påverkar priset?
Tror att nyare kunder hos sector inte har samma upplägg?
 
Jag har haft mitt Sector Alarm i ca 10 år och jag funderar skarpt på att säga upp det. Har ringt och prutat vid nått tillfälle, men det stör mig att jag fortfarande betalar för gammal utrustning. Nu när 3G släcks ner nästa år så måste jag ju byta eller uppgradera ändå.

Tycker heller inte att larmcentral är så viktigt. Väktare hinner ändå inte hit i tid och de ringer bara brandkåren om det går att se eld eller rök på deras lågupplösta kameror (vilken knappt går att se).

Blir nog ett fristående larm med live-kameror som meddelar mig direkt istället så att jag själva kan ta till en åtgärd.
 
C clamitas skrev:
Jag har haft mitt Sector Alarm i ca 10 år och jag funderar skarpt på att säga upp det. Har ringt och prutat vid nått tillfälle, men det stör mig att jag fortfarande betalar för gammal utrustning. Nu när 3G släcks ner nästa år så måste jag ju byta eller uppgradera ändå.

Tycker heller inte att larmcentral är så viktigt. Väktare hinner ändå inte hit i tid och de ringer bara brandkåren om det går att se eld eller rök på deras lågupplösta kameror (vilken knappt går att se).

Blir nog ett fristående larm med live-kameror som meddelar mig direkt istället så att jag själva kan ta till en åtgärd.
Ajax alarm med några Reolinkkameror?
 
S slugger75 skrev:
Ajax alarm med några Reolinkkameror?
Har kollat lite på Ajax, men vill ha ett larm som går att styra med Home Assistant, fullt ut. Har ett par Reolink-kameror redan dock.

Har kollat en del på Ring. Riktigt bra pris på deras system och de har ju kameror också som kan ”prata” med larmet. För 10 EUR per månad får man obegränsad lagring av kamerorna, 4G backup samt att man blir uppringd av larmet, och inte bara en notis. Visst, det är molnbaserat, men det tycker jag är ok.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.