Jag ska hänga upp en whiteboard (3 kg) på en betongvägg men jag äger ingen slagborrmaskin och har inte lust att skaffa någon heller. Lösningen borde vara antingen självhäftande spik eller betongtavelkrok. Men problemet är att dessa lämnar ett 3-5 mm mellanrum mellan whiteboarden och väggen vilket inte funkar då tavlan måste ligga tätt mot underlaget.

Vad kan jag använda istället för att hänga upp min whiteboard? Helst något som inte lämnar fula märken i betongen.
 
Jag vågar inte säga att det håller för din whiteboard, men det finns ju Tesa självhäftande tejpremsor, samma som sitter i deras självhäftande spikar, att köpa separat. Om anläggningsytan är tillräcklig och du får dit några stycken kan du ju prova med dem.
Har för mig när jag köpte spiken att jag såg motsvarande med kardborre också på classe, men jag hittar inte dem i webshopen nu.

https://www.clasohlson.com/se/Självhäftande-remsor-Tesa/p/41-5025
 
Hmm, ja, remsor utan själva kroken kanske kan funka. Känns dock som det kan bli svårt att få tavlan att hänga helt vågrätt. Med de självhäftande remsorna får man ju bara "en chans" så att säga.
 
Såhär ett år senare kan jag säga att självhäftande spik fungerade alldeles utmärkt. :) Förutom när det gällde att få ner skiten. Enligt instruktionerna ska man bara dra tejpen nedåt och så lossnar spiken. Det gjorde den men den tog med sig en stor bit av tapeten också...
 
  • Gilla
David__11
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.