M Murgrona skrev:
Okej! Var det inkl golv och eljobb? Vilka anlitade ni?
Det var inkl allt, hade total entreprenad dessvärre var de inte i Stockholm, så vet inte hur stor skillnad de skulle vara. (Kan inte tänka mig att priserna skulle skilja super mycket)
 
  • Gilla
Murgrona
  • Laddar…
Konra Konra skrev:
Det var inkl allt, hade total entreprenad dessvärre var de inte i Stockholm, så vet inte hur stor skillnad de skulle vara. (Kan inte tänka mig att priserna skulle skilja super mycket)Jag fö
Konra Konra skrev:
Det var inkl allt, hade total entreprenad dessvärre var de inte i Stockholm, så vet inte hur stor skillnad de skulle vara. (Kan inte tänka mig att priserna skulle skilja super mycket)
Jag förstår! Men tack, då har jag iaf ett riktpris, vi planerar nämligen att göra just det utöver ommålning också.
 
När vi köpte vårt hus tog vi ledigt en vecka och målade om alla rum (utom badrum). Huset på 154m2.
Vi strök alla väggar 3 gånger.
Det värsta var att lägga ut all målarpapp på golven och slipa och spackla. Men som sagt vi gjorde det på en vecka.
Sen var det väl nån dag vi höll på till 4a och sen upp igen vid 7. Vi var totala amatörer när vi började men resultatet blev bra.

Jag tror definitivt ni fixar det själva, men bor ni där nu kan ni ju ta ett rum i taget och några sena kvällar.
 
  • Gilla
SusoDus och 7 till
  • Laddar…
B
P Pin skrev:
Materialet kan inte vara så dyrt. Om jag överdriver 20 000 för material och resor. Då är det 100 k för arbetet, eller 142 k före rot. Om jag överdriver har de 1000 kr i timmen dvs 142 timmar eller nästan en månads arbete heltid för en person.

Inte rimligt.
Såklart är det alltid billigast att utföra jobbet själv.

Sen så fungerar återigen offert såhär, dem tar i... inte timme mot timme. Åt andra hållet vore de orimligt att offerera exakt va de kostar i material o tid.

Spelets regler
 
Invändig spackling, grundning och målning av väggar till 175m2 bostadsyta. Samt 90m2 tak.

utvändig strykning 2 ggr på enplans 190m2.

99 tusen inkl färg. Tog två man en vecka i normal tempo. Bra resultat.
 
  • Gilla
Revhiet1
  • Laddar…
Nu då.... Bor man i stan, så kan det få kosta. Eller hur?
Hör ju liksom till....

Här ute på landet händer det att vi gör jobbet själv, eller kör arbetsbyten.😇

Sista inlägget 44.500 per man p vecka.
Inkl. material?

Skär grova ostskivor med täljkniv, så länge nån betalar.
 
B Bozzen skrev:
Såklart är det alltid billigast att utföra jobbet själv.

Sen så fungerar återigen offert såhär, dem tar i... inte timme mot timme. Åt andra hållet vore de orimligt att offerera exakt va de kostar i material o tid.

Spelets regler
mitt inlägg jämför inte med att göra det själv.

Spelets regler är att upplysta konsumenter avvisar sådana offerter. TS har inte erfarenhet och vill veta och är nu upplyst och kommer förhoppningsvis inte beställa detta. Spelets regler är även att i en annan konjunktur eller med bättre konkurrens eller bättre informerade konsumenter blir detta företag utan arbete och får lägga ner. Tills dess fortgår skojeriet.

Exakt vad det kostar i material och tid blir det med löpande räkning. Men då finns risk för trixande med materielpåslag och tidsåtgång.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 5 till
  • Laddar…
Det finns ett ord för detta. Fräckt.
Och många går på det.

Inte många som vill göra en egen insats ö h t.
 
  • Gilla
Storstadsbo och 2 till
  • Laddar…
M Murgrona skrev:
Jag ska måla om i en lägenhet på 90 kvm (varav 6 kvm badrum). En boyta på ca 84 kvm ska alltså målas (bara vitt och ljusgrått), samt tak. Tapeter ska tas bort på några väggar och lite hål behöver spacklas. Fick en offert på att detta skulle kosta 120.000 kr, och fick en smärre chock.

Är detta ett vanligt pris i Stockholm eller är det helt galet?
Riktigt sjukt pris. När jag och sambon köpte hus för 5år sedan bad vi om offerter på från tre olika firmor. Två av dem la sig på ungefär samma, 40k och den tredje slog till med 75k för samma jobb. Det var att måla om väggar och tak i ett hus på 164kmv. 120.000kr för en så liten Lägenhet låter helt befängt.
 
  • Gilla
Revhiet1 och 4 till
  • Laddar…
M Murgrona skrev:
Jag ska måla om i en lägenhet på 90 kvm (varav 6 kvm badrum). En boyta på ca 84 kvm ska alltså målas (bara vitt och ljusgrått), samt tak. Tapeter ska tas bort på några väggar och lite hål behöver spacklas. Fick en offert på att detta skulle kosta 120.000 kr, och fick en smärre chock.

Är detta ett vanligt pris i Stockholm eller är det helt galet?
Jag fick offert i dagarna för tre rum (varav ett stort vardagsrum) på 35.000:- i Stockholm.

Material, spackling, slipning, målning.
 
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Hej alla!
Måste ge er alla beröm. Kanon att denna sida finns och att vi alla kan hjälpas åt. Har haft gammalt hus i Stureby i snart 30 år och har tappat räkningen på hur många ggr man blivit blåst av svenska hantverkare ( många av dem tyvärr inte ens skickliga). För 15 år sedan fungerade det suveränt med polska hantverkare. Ofta oerhört skickliga samt lyhörda på vad jag som ägare önskade. Kunde absolut säga stopp om man önskade något där de ansåg att det fanns bättre alternativ.
Nu på senare år har även svenska fungerat bra, men jag tar alltid in flera offerter. Tror att marknaden för hantverkare senaste året varit tuff. Målade två rum och tak vitt ( ca 45kvm) inklusive spackel mtrl mha hantverkare från Norrtälje ( som hjälper mig nu med fönster i Stureby) för 14000 kr (inkl ROT).
Sluta bli lurade!! 👍👍👍👍👍👍👍👍
 
  • Gilla
Maria T och 4 till
  • Laddar…
F Family5 skrev:
Jag fick offert i dagarna för tre rum (varav ett stort vardagsrum) på 35.000:- i Stockholm.

Material, spackling, slipning, målning.
Det var ju betydligt bättre! Vill du dela vilken firma det var?
 
  • Gilla
Revhiet1 och 2 till
  • Laddar…
S SteCar6 skrev:
Hej alla!
Måste ge er alla beröm. Kanon att denna sida finns och att vi alla kan hjälpas åt. Har haft gammalt hus i Stureby i snart 30 år och har tappat räkningen på hur många ggr man blivit blåst av svenska hantverkare ( många av dem tyvärr inte ens skickliga). För 15 år sedan fungerade det suveränt med polska hantverkare. Ofta oerhört skickliga samt lyhörda på vad jag som ägare önskade. Kunde absolut säga stopp om man önskade något där de ansåg att det fanns bättre alternativ.
Nu på senare år har även svenska fungerat bra, men jag tar alltid in flera offerter. Tror att marknaden för hantverkare senaste året varit tuff. Målade två rum och tak vitt ( ca 45kvm) inklusive spackel mtrl mha hantverkare från Norrtälje ( som hjälper mig nu med fönster i Stureby) för 14000 kr (inkl ROT).
Sluta bli lurade!! 👍👍👍👍👍👍👍👍
Kul att du bor i Stureby, där har jag också bott i många år! Vill du dela vad hantverkarna från Norrtälje heter? Gör de alltså jobb i Stockholm också? 😊
 
  • Gilla
Revhiet1 och 1 till
  • Laddar…
M Murgrona skrev:
Jag ska måla om i en lägenhet på 90 kvm (varav 6 kvm badrum). En boyta på ca 84 kvm ska alltså målas (bara vitt och ljusgrått), samt tak. Tapeter ska tas bort på några väggar och lite hål behöver spacklas. Fick en offert på att detta skulle kosta 120.000 kr, och fick en smärre chock.

Är detta ett vanligt pris i Stockholm eller är det helt galet?
Vi gjorde i stort samma storlek på jobb i Göteborg, summa 65000, 43000 efter ROT inkl allt. Kanonjobb. Dock hade vi också en offert på det dubbla innan, så det är nog bara att leta vidare om man inte vill jobba själv.
 
  • Gilla
Storstadsbo och 2 till
  • Laddar…
M Murgrona skrev:
Det var ju betydligt bättre! Vill du dela vilken firma det var?
Självklart 😃

Sydbygg:

https://www.vattenskada-stockholm.se/tjanster

På deras nya sida skriver de mest om vattenskador, men vi har använt dem till flera olika renoveringar.
 
  • Gilla
ettan47 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.