Var köpte du gelen?
 
E ElisabethK skrev:
Har ni blivit av med dem? 🙏🏻
Ja vi har blivit av med dem :)
 
M Madera89 skrev:
[länk]

Tog ca 1,5 vecka från Rumänien (utan expressfrakt).
Jag köpte från någon återförsäljare i USA via eBay, men det var då (några år sedan nu) svårt att få tag på i Europa tror jag. Har dock läst om en del vars beställningar fastnat i tullen då man egentligen ska ha någon typ av dokumentation. För min del kom det fram ändå.
 
M Madera89 skrev:
Hej! Har läst dina svar i flera trådar om långsprötad silverfisk och vill verkligen tacka dig för all information och alla tips. Vi fick tyvärr med oss långsprötade i flyttkartonger som stått i lägenhetsförråd och efter ditt tips har jag nu beställt gelen. Jag skulle vilja höra hur ofta du upprepade behandlingen, bör man köra varje månad med hänsyn till äggkläckningsperioden? Och behövde ni ta hänsyn till barn? Så länge man klickar gelen under t.ex. en list bör det ju inte vara något problem? Stort tack på förhand!
Hej!

Var kan man beställa denna produkt? Är det Advion cockroach du syftar på?

Mvh/
Magnus
 
Melkersjo Melkersjo skrev:
Hej,

Jag och min sambo köpte ett hus byggt 1970 med platta på mark förra sommaren. När vi flyttade in märkte vi någon silverfisk då och då, inte mer än att jag tog bort dem. Men det fortsatte dyka upp silverfiskar när vi vaknade på morgonen lite överallt. Jag har nog inte sett en enda i våra badrum men i kök/matplats och i vårt sovrum dyker de upp hela tiden.

förra ägaren hade alla fönster lite öppet innan vi flyttade in i ca en månad då huset stod tomt. Det saknades även golvsockel på flera ställen då förra ägaren inte hade orkat göra färdigt detta. Jag har satt sockel överallt nu då jag tänkte att de bor under golvet i med det är flytande golv i vårt sovrum och i kök/matplats. Jag har även köpt Neudorff ohyra effekt spray och sprayat lite nere vid sockeln där vi brukar hitta dem. Då ligger där några stycken efter ett par timmar.

Problemet är att de fortsätter dyka upp hela tiden, vi städar och städar men det verkar inte hjälpa ett skit. Jag vet inte vad jag skall göra. Ibland vill jag bara slita upp laminatgolvet och tömma en sprayburk där under men det är ju också en process. Jag renoverade nyligen vardagsrummet som ligger i rummet bredvid och där såg jag inte en enda heller. Vi har inga kläder eller dylikt på golvet heller som ligger.

Någon som har något bra tips om vad jag skall göra?
Sätt in en avfuktare så försvinner dom. Ta kontakt med tex OCAB så får du bra tips för hur du ska få bort dem. De finns för att det är varmt och fuktigt. Vi hade i tvättstugan. Jag täckte av dörren och satte in avfuktare så att det blev torrt i rummet då försvann de.
 
U Ulrika Berglund.hbg skrev:
Sätt in en avfuktare så försvinner dom. Ta kontakt med tex OCAB så får du bra tips för hur du ska få bort dem. De finns för att det är varmt och fuktigt. Vi hade i tvättstugan. Jag täckte av dörren och satte in avfuktare så att det blev torrt i rummet då försvann de.
Det gäller bara vanlig silverfisk, inte den långsprötade. Den trivs även i torra miljöer.
 
  • Gilla
Madera89 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.