Jag har nyligen köpt en nyproducerad lägenhet där de inte installerat golvvärme och handdukstork i badrummet, vilket jag anser vara en brist. Vad skulle det ungefär kosta att åtgärda detta i efterhand med hjälp av hantverkare?

Behöver allt kakel rivas bort för att kunna installera golvvärmen, och skulle det i så fall vara lämpligt att samtidigt passa på att byta ut de tråkiga standardfärgerna på kaklet?
 
H HarryDynamitAnus skrev:
Jag har nyligen köpt en nyproducerad lägenhet där de inte installerat golvvärme och handdukstork i badrummet, vilket jag anser vara en brist. Vad skulle det ungefär kosta att åtgärda detta i efterhand med hjälp av hantverkare?

Behöver allt kakel rivas bort för att kunna installera golvvärmen, och skulle det i så fall vara lämpligt att samtidigt passa på att byta ut de tråkiga standardfärgerna på kaklet?
Jag skulle gissa runt 150,000kr. Då återanvänder du möbler men inte kakel/klinkers. Ja, golvvärme läggs under klinkers.

Handdukstork kan vara billigare om det finns el dragen till anslutning så är den kostnaden nog själva torken + 5-10kkr?
 
Tänk också på att du kan behöva tillstånd av bostadsrättsföreningen eftersom du kommer att bryta (ha sönder) tätskiktet.

Jag tror att @Globetrot har uppskattat priset ganska bra, men det beror på hur tätskiktet ligger. I värsta fall måste man även göra om väggarna, om tätskiktet inte går att skarva.
 
låter fördjävla dyrt
vill bara ha en liten bit i badrummet

jag fixar det själv
sliter bort några plattor och så får någon en peng för att instalera skiten, hur svårt kan det vara?
man behöver ingen högskoleexamen för att göra jobbet
 
H HarryDynamitAnus skrev:
låter fördjävla dyrt
vill bara ha en liten bit i badrummet

jag fixar det själv
sliter bort några plattor och så får någon en peng för att instalera skiten, hur svårt kan det vara?
man behöver ingen högskoleexamen för att göra jobbet
Om du gör det på det sättet riskerar det att bli ännu dyrare för dig.
 
  • Gilla
AndersS och 1 till
  • Laddar…
Globetrot Globetrot skrev:
Om du gör det på det sättet riskerar det att bli ännu dyrare för dig.
Hotar du mig din lilla tomte
 
H HarryDynamitAnus skrev:
Hotar du mig din lilla tomte
Man ska inte fortsätta att dricka starkt och skapa nya "trolltrådar" på en söndag. 🤣
Är det 3-4 trådar idag?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.