Är lite fundersam över hur man kan lösa det på snyggast sätt.
Tidigare satt det en dörr mellan köket och hallen. Nu har vi tagit en del av väggen och öppnat upp lite, men hur avslutar man väggen snyggast?
Tänker mig att man sätter en vitmålad mdf på kortsidan och sen ett foder på var sida kant i kant med mdf skivan alternativt bara en mdf och spackla så det blir rakt och snyggt utan foder.
Finns det andra sätt? Finns det t.ex färdiga snygga produkter att köpa?
 
  • DSC00054.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Utöver dina föreslagna lösningar, så kan man gipsa och tapetsera, med viss risk för ömtåliga hörn iofs, funkar kanske inte för barnfamiljen..
 
Tapeter blir det i köket (till vänster i bild), men just detta väggavslut är lite i en kritisk plats där man säkert ofta stöter i, tar tag i etc...
Att tapetsera den kortsidan avstår jag nog ifrån.

Ingen som vet om det finns färdiga produkter för detta? Det finns ju valv, så det borde ju finnas bara vägg delen?
 
Då vi är i "byggnadsvård" så rekommenderar jag att du hyvlar till ett par brädor i passande mått.
Hållbart, något mer levande yta än mdf och enkelt!
Vill du allmogisera det hela så tar du och klyver en lämplig stock och behåller den naturella ytan.
 
Hej är lite nyfiken på hur du gjorde med avslutningen
 
Snygg trådlyft :p:p
 
Bono_R Bono_R skrev:
Snygg trådlyft :p:p
Ja, 11½ år är väl något av ett rekord.

Och @gadu^ är fortfarande aktiv på forumet :)
 
Kom igen då, vi vill ju se väggavslutet:cool:
 
  • Gilla
merakrom
  • Laddar…
Väntar fortfarande... 😆
 
  • Gilla
husdrömmar89
  • Laddar…
M merakrom skrev:
Väntar fortfarande... 😆
Fortfarande lite smått aktiv så jag får väl avsluta denna tråden 15år senare med ett avslut.
Blev sådär, men vi har levt med det iaf.
 
  • Kökshörna med blommig tapet, hylla med böcker, en mixer och en brun dörr med svarta tavelfält. Rödvit påse på pall.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
BengtH och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.