tommib tommib skrev:
Hur har du kopplat där knappen sitter?

Det är en enkel omkoppling men jag vill nog inte ge någon mer specifik rekommendation om du inte förstår vad som ska göras och varför. Rita gärna hur du har tänkt att koppla så kan jag kommentera.
Är kopplat likt detta men då är tändtråden pulsen till drivdonet
 
  • Schematisk bild av koppling av enkelpolig ljusströmbrytare med drivdon och glödlampa, visar trådarnas anslutningar och elektriska kretsens flöde.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
tommib
Och hur har du tänkt att koppla om? Vad menar du med "likt"? Det är bättre att du tar bilder på exakt hur det ser ut i din anläggning istället för att posta bilder från nätet.
 
tommib tommib skrev:
Och hur har du tänkt att koppla om? Vad menar du med "likt"? Det är bättre att du tar bilder på exakt hur det ser ut i din anläggning istället för att posta bilder från nätet.
Tänker att tandtråden blir fasen till drivdonet men nu vet jag inte helt 100 huvdet funkar?
Kan ta ett kort senare på hur det ser ut
 
tommib tommib skrev:
Och hur har du tänkt att koppla om? Vad menar du med "likt"? Det är bättre att du tar bilder på exakt hur det ser ut i din anläggning istället för att posta bilder från nätet.
 
  • Vägguttag med en Shelly Gen3-modul installerad, kablar anslutna till modulen som sticker ut från väggen med synlig gips.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
tommib
Varför har du två svarta ledare från strömbrytaren?

I princip kan du göra som du tänker, dvs flytta tändtråden från switch-dim ingången på drivdonet till L och isolera den bruna som sitter där nu.
 
tommib tommib skrev:
Varför har du två svarta ledare från strömbrytaren?

I princip kan du göra som du tänker, dvs flytta tändtråden från switch-dim ingången på drivdonet till L och isolera den bruna som sitter där nu.
Det är en delad brytare så är 2 olika delar dvs 2 st tänd trådar.försökte sätta en dimmer 2 på underskåps belysningen men shellyn ville inte så det är ett annat kapitel jag får försöka lära mig om Grymt! Tack för hjälpen skall testa och se utfallet
 
tommib tommib skrev:
Varför har du två svarta ledare från strömbrytaren?

I princip kan du göra som du tänker, dvs flytta tändtråden från switch-dim ingången på drivdonet till L och isolera den bruna som sitter där nu.
Provade nu och händer ingenting så drivdonet måste nog ha pulsen för att gå
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.