Hej! Jag har en Sileno Life 1000 från 2019 med ca 1000h drifttid. Nu i sommar har den börjat stänga av sig av sig själv. Kan vara under klippning eller under laddning. Det står bara "Klipparen stängs av" och så slocknar den. Oftast inom några sekunder efter start, men kan även leva upp till fem minuter kanske innan den ger upp.

Jag har researchat ämnet lite och har köpt nytt batteri. Först ett ickeofficiellt som inte löste problemet, och nu har jag splurgat på ett riktigt Husqvarnabatteri, tyvärr med samma resultat. Det kan vara helt fulladdat eller t.o.m. stå i laddningsstationen och ladda när den dör. Har även rengjort kontaktytor på laddningsstation och gräsklippare.

Tyvärr köptes den precis innan deras drive med fem års garanti. Någon som vet hur man kan lösa det här?
 
A Axel.v skrev:
Hej! Jag har en Sileno Life 1000 från 2019 med ca 1000h drifttid. Nu i sommar har den börjat stänga av sig av sig själv. Kan vara under klippning eller under laddning. Det står bara "Klipparen stängs av" och så slocknar den. Oftast inom några sekunder efter start, men kan även leva upp till fem minuter kanske innan den ger upp.

Jag har researchat ämnet lite och har köpt nytt batteri. Först ett ickeofficiellt som inte löste problemet, och nu har jag splurgat på ett riktigt Husqvarnabatteri, tyvärr med samma resultat. Det kan vara helt fulladdat eller t.o.m. stå i laddningsstationen och ladda när den dör. Har även rengjort kontaktytor på laddningsstation och gräsklippare.

Tyvärr köptes den precis innan deras drive med fem års garanti. Någon som vet hur man kan lösa det här?
Hej!

Har du hittat någon lösning? Jag har precis samma problem 🤔
Läste om någon som hade fått in fukt under displayen vilket gjorde att klipparen stängde av sig. Inget jag själv kollat av än dock.
 
Ja, jag var i kontakt med Gardena service som konstaterade att det var trasig knappsats. Det kunde de gissa redan på mail och sen bekräfta på verkstaden. Jag lyckades till slut få det på garanti, så fick skicka in den till Uppsala för reparation, funkade toppen.
 
A Axel.v skrev:
Ja, jag var i kontakt med Gardena service som konstaterade att det var trasig knappsats. Det kunde de gissa redan på mail och sen bekräfta på verkstaden. Jag lyckades till slut få det på garanti, så fick skicka in den till Uppsala för reparation, funkade toppen.
Skönt att det löste sig. Tack för svar!

/Sven
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.