En familj ”ärvde” en grannkonflikt från tidigare husägaren, och blev utsatta för upprepade trakasserier med bland annat en traktor inblandad.

Du kan läsa artikeln här: Trakasserade grannen med traktorn - döms
 
Redigerat av moderator:
Om man står och "varvar" sin traktor tidigt på morgonen och sent på kvällen för att störa sin granne så är man psykiskt sjuk. Det är bara så.
Det var synd att alla institutioner stängdes för det är precis såna här personer som de behövdes för.
Och nej, det är ingen som mår bra som gör så här heller utan någon som behöver vård och hjälp....
 
  • Gilla
TobbeP och 15 till
  • Laddar…
Svårt att skriva att länken är betalartikel?.
Gör om gör rätt.
 
  • Gilla
Fartland
  • Laddar…
Excel
Bra att grannen fick ett kännbart straff.
Upprepas beteendet vet tokstollen vad som händer.
 
  • Man pekar på en diagramtext på en whiteboard. Diagrammet bär text "Find Out" och "Fuck Around" och illustrerar en graf.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
  • Gilla
Eremitkräfta och 2 till
  • Laddar…
Det är väl helt rimligt att ge oss en gratis kortversion och länka till källan för de som vill veta mer och kanske betala. Just så som jag tycker att man ska göra.
 
  • Gilla
  • Älska
TobbeP och 10 till
  • Laddar…
Play stupid games, win stupid prizes.
 
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Om man står och "varvar" sin traktor tidigt på morgonen och sent på kvällen för att störa sin granne så är man psykiskt sjuk. Det är bara så.
Det var synd att alla institutioner stängdes för det är precis såna här personer som de behövdes för.
Och nej, det är ingen som mår bra som gör så här heller utan någon som behöver vård och hjälp....
Skövde har ett ganska stort mentalsjukhus, eller ja psykiatriska avdelningar heter det nu. Det är ju inte som tidigare med 100-tals långvårdsplatser men sedan skall man väl inte låsa in personlighetsstörda på psyk heller. De kan hanteras som övriga om de är kriminella.
 
elpaco elpaco skrev:
Skövde har ett ganska stort mentalsjukhus, eller ja psykiatriska avdelningar heter det nu. Det är ju inte som tidigare med 100-tals långvårdsplatser men sedan skall man väl inte låsa in personlighetsstörda på psyk heller. De kan hanteras som övriga om de är kriminella.
Fängelse är fel plats. Det går inte att rehabilitera den här typen. När de kommer ut dröjer det inte länge innan de sitter och varvar igen.
Traktorvarvare ska bo på hem. 👍
 
  • Gilla
Unikt namn
  • Laddar…
wildeside
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Fängelse är fel plats. Det går inte att rehabilitera den här typen. När de kommer ut dröjer det inte länge innan de sitter och varvar igen.
Traktorvarvare ska bo på hem. 👍
Fängelse är ingen rehabilitering för någon. Bara en förvarning av kriminella så att dom kan vila upp sig och lära sig nya sätt att bryta mot lagen och lura nån stackare på nån krona.
 
wildeside wildeside skrev:
Fängelse är ingen rehabilitering för någon. Bara en förvarning av kriminella så att dom kan vila upp sig och lära sig nya sätt att bryta mot lagen och lura nån stackare på nån krona.
Varför heter det Kriminalvården och inte Kriminalförvaringen då?
 
  • Gilla
PNI
  • Laddar…
wildeside
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Varför heter det Kriminalvården och inte Kriminalförvaringen då?
Fundera på vilket regeringen tycker låter bäst ut mot den stora folkskaran.
Jag har flerårig insyn i vad resultatet är av den så kallade vården allt från sis hem till säkerhetsklass 1....
 
wildeside wildeside skrev:
Fundera på vilket regeringen tycker låter bäst ut mot den stora folkskaran.
Jag har flerårig insyn i vad resultatet är av den så kallade vården allt från sis hem till säkerhetsklass 1....
Låter bäst? För min del tycker jag det låter katastrof med vård. Kriminalitet är ingen sjukdom.......🤔👍
 
  • Gilla
PNI
  • Laddar…
wildeside
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Låter bäst? För min del tycker jag det låter katastrof med vård. Kriminalitet är ingen sjukdom.......🤔👍
Vård o vård det vore bra om vi åtminstone försökte rehabilitera första o andra gång förbrytare, dom finns det ett visst hopp om.
Men idag placeras dom bland grövre kriminella och det blir det inte bättre av och efter avtjänat straff så kastas dom ut i verkligheten utan någon vettigt sätt att livnära sig, i bästa fall lite stöd av frivården.
Lätt att halka in i gamla spår.
 
wildeside wildeside skrev:
Fundera på vilket regeringen tycker låter bäst ut mot den stora folkskaran.
Jag har flerårig insyn i vad resultatet är av den så kallade vården allt från sis hem till säkerhetsklass 1....
Fast vill verkligen den stora folkskaran att fängelser ska vara vård. De allra flesta som jag hört uttala sig i ämnet tycker att det ska vara så avskräckande att sitta i fängelse att man av självbevarelsedrift undviker att göra om misstaget som satte en där första gången. Att en majoritet av befolkningen skulle gilla flumfängelser tror jag inte ett ögonblick på. Däremot verkar politiker gilla det av någon underlig anledning.
 
wildeside
L lbgu skrev:
Fast vill verkligen den stora folkskaran att fängelser ska vara vård. De allra flesta som jag hört uttala sig i ämnet tycker att det ska vara så avskräckande att sitta i fängelse att man av självbevarelsedrift undviker att göra om misstaget som satte en där första gången. Att en majoritet av befolkningen skulle gilla flumfängelser tror jag inte ett ögonblick på. Däremot verkar politiker gilla det av någon underlig anledning.
Ja det är väl urkorkat att vårda och rehabilitera dom som halkat snett i samhället.
Det måste vara ett bra synsätt att skita i att vårda o rehabilitera alkoholister, narkomaner, kriminella och andra miss anpassade.
Kanske kan skicka dom till Gotland och ha kontrollerade resor till och från så att dom håller sig där.
Självklart ska det va en avskräckande effekt med ett fängelsestraff men det gäller att ge dom som blivit avskräckta från vidare kriminalitet att få en chans till ett normalt liv i samhället.
I dag blir dom efter avtjänat straff släppta med nån 1000 lapp i fickan och i bästa fall nåt härbärge eller vandrar hem att bo på och får gå till socialen för att få sitt uppehälle.
Jag är inte förvånad att dom allt för ofta halkar till baks i gamla spår.
Nu har jag tjatat klart i ämnet, är inte ute efter att ändra åsikt eller att få andra att ändra sin åsikt.
Det överlämnar jag åt någon annan.
 
  • Gilla
Fox Lane
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.