Vet inte om detta blev rätt forum för min fråga, men :)

Jag har haft ett AC-fönsterkit monterat över sommaren, och detta har suttit fast på självhäftande kardborreband. Nu när flytten härmar sig har jag dragit bort kardborreremsorna från fönstret och det lämnade ett tjockt lager med superklibbigt klister runt hela. Jag har lyckats få bort en bit med kemisk bensin, men det tar jättelång tid och huvudvärken är hemsk. Finns det något som kan göra processen snabbare?
 
  • Klistrig rest från kardborreband på ett fönster, resultat av att ha tagit bort ett AC-fönsterkit, med utsikt mot andra byggnader i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Finns ett flertal limlösare. Flaska med Casco LimTvätt för att avlägsna limrester, svart etikett med produktinformation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ghaz och 1 till
  • Laddar…
R
Limtvätt ihop med en förnsterskrapa med rakblad i..
 
  • Gilla
ghaz
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Limtvätt ihop med en förnsterskrapa med rakblad i..
Vart köper man denna limtvätt? Jag har inte Bauhaus och dylikt där jag bor, vilket är resultaten jag lyckas få fram på Google.

Kommer rakbladet skada fönstret?
 
R
ghaz ghaz skrev:
Vart köper man denna limtvätt? Jag har inte Bauhaus och dylikt där jag bor, vilket är resultaten jag lyckas få fram på Google.

Kommer rakbladet skada fönstret?
Limtvätt borde finnas hos alla färg butiker kanske Claes Olsson mm..
Nej rakbladet skadar inte om du försiktigt skrapar med den, det finns ingen limtvätt så man bara lägger på och sedan är klistret borta utan man får bearbeta det..
 
Prova med tändvätska/stockholmsnäver! Jag fick tipset på en mack efter att jag köpt alla möjliga flaskor. Det funkade förvånansvärt bra mot gamla dekalrester på bilen
 
  • Gilla
ghaz
  • Laddar…
Aceton brukar fungera fint. Ganska billigt om man köper på byghvauhus.

I vissa lägen har jag använt vanlig matolja, det löser vissa lim men inte alla. Sen diskmedel för att få bort oljan. Bra för klisterlappar som sitter på sånt avsett för livsmedel.
 
  • Gilla
ghaz
  • Laddar…
Rakblad med rygg och fönsterputs så får du bort det ganska enkelt
Tre rakblad med rygg ligger på en yta, ofta använda för rengöring tillsammans med fönsterputs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ghaz
  • Laddar…
Värma med hårtork eller dylikt och isskrapa är också en möjlighet. Tyvärr är det hursomhelst ett tidskrävande jobb.
 
  • Gilla
ghaz
  • Laddar…
Valet Pro Citrus Tar & Glue remover testa den.
 
  • Gilla
ghaz
  • Laddar…
Tack för alla era tips!
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
Rakblad och vätska?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.