Är i färd med att installera skjutdörr men stötte omgående på patrull! Övrig ström ligger i sina plastbehållare och är enkla att justera. Detta är dock skruvat i skivmaterialet i befintlig vägg. Tips/råd att komma vidare mottages tacksamt!
 
  • Vägg med skivmaterial och ett eluttag inbäddat, förberedd för skjutdörrsinstallation, med delvis exponerad trästomme och golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en träregel i en vägg där skruvar fastnar i skivmaterialet, omgiven av verktyg och en färgburk på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en vägg med en öppen strömbrytare och tapetkanter, skruvad i skivmaterial.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Eluttag monterat direkt i vägg, utan plastbehållare, omgiven av tapet med fågelmotiv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
MultiMan
Möjligen jag missförstår, men på din bild sitter uttaget skruvat i en dosa i väggen. Bara att plocka bort och sätta toppklämmor eller omkopplingar på befintliga kablar beroende på vad som behövs. Sedan sätta ett lock för om det inte ska användas mer.

Edit: Menar du att hela dosan ska bort och du inte kommer åt infästningarna till den så måste väggen öppnas.
 
Jag förstår inte vad du har problem med. Innan du börjar pilla så skall strömmen vara bruten och du skall ha säkerställt att du inte har någon ström till uttaget. Detta gör du med en multimeter.

Edit. Om du inte får bort uttaget så sitter dom med små bleck som spänns fast inne i uttag. Du skruvar alltså bort uttaget Eluttag med två röda markeringar vid skruvarna på vardera sidan som ska lossas för att ta bort uttaget. med skruvar som jag markerat nedan
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.