Vi har fått en offert på 132 000 kr för att installera en ivt geo 612 c i ett befintligt borrhål och försöker få en uppfattning om priset är rimligt. Någon annan som installerat samma modell i befintligt borrhål nyligen? Om det har betydelse så bor vi i Stockholm.
 
Vi gjorde samma installation förra året i samma prisnivå. Vi la till ett magnetitfilter då vi har gamla radiatorer.
 
S saltet skrev:
Vi gjorde samma installation förra året i samma prisnivå. Vi la till ett magnetitfilter då vi har gamla radiatorer.
Tack för tipset! Det har vi också. Vad fick ni betala för filtret? Märkligt att installatören som var förbi och lämnade offert inte tipsade om det.
 
S Sara Karlsson 123 skrev:
Tack för tipset! Det har vi också. Vad fick ni betala för filtret? Märkligt att installatören som var förbi och lämnade offert inte tipsade om det.
Jag fick också själv säga till om ett BoilerMag filter. Tipset fick jag på detta forum. Vid första rengöringen efter installationen var det riktigt full med magnetit-järnsflis. Vi har ett blandat system. Gamla radiatorer och nya golvvärmeslingor.
Gör rent filtret ni två gånger per säsong.
Det ingick i priset jag gav till dig.Själva BoilerMag kostar ca 2600 kr och installationen görs samtidigt som allt annat så i princip ingen merkostnad.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.